הפרסום הדיגיטלי יעבור השנה את רף 100 מיליארד הדולר – אז למה מוקדם לשמוח?

בלשכת הפרסום הדיגיטלי של ארה"ב מאמינים כי הצמיחה המהירה שנרשמה בשנה האחרונה לא מעידה על הבאות

פורסם בתאריך: 20/11/2018, גיליון 1945

הפרסום הדיגיטלי בארה"ב רשם במחצית הראשונה של 2018 הכנסות של 49.5 מיליארד דולר, המהוות גידול של 23% לעומת החציון הראשון של 2017. כך עולה מנתונים של לשכת הפרסום הדיגיטלי (IAB). כתוצאה מכך, בשנה כולה צפוי הפרסום הדיגיטלי לעבור את רף 100 מיליארד הדולר.

 

מהדוח עלה, כי הפרסום באמצעות וידאו באינטרנט הגיע בחציון הראשון של השנה לסך של שבעה מיליארד דולר, המהווים גידול של 35% לעומת החציון המקביל בשנה שעברה. הפרסום באמצעות אודיו דיגיטלי, הגיע בחציון הראשון לסך של 935 מיליון דולר, כשהוא נהנה מצמיחתן של פלטפורמות כמו ספוטיפי, פנדורה ואחרות.

 

ההכנסות מחיפוש רשמו בחציון הראשון של השנה 22.8 מיליארד דולר. אך בעוד התקציבים שהושקעו בפרסום במנועי חיפוש למחשבים רגילים נשארו דומים לשנה שעברה, ההשקעה בחיפוש באמצעות המובייל רשמה גידול של 37%. גוגל שולטת בשוק החיפוש עם 71%, אך לפי נתונים של חברת eMarketer, נתח השוק שלה צפוי לרדת ולעמוד על 65% בשנת 2020.


פרסום דיגיטלי. האם בקרוב הצמיחה הדו-ספרתית תגיע לסופה?
פרסום דיגיטלי. האם בקרוב הצמיחה הדו-ספרתית תגיע לסופה?

הפרסום באמצעות באנרים במובייל רשם בחציון הראשון גידול מרשים של 45% והגיע לסך של 11.7 מיליארד דולר. גם הפרסום ברשתות החברתיות רשם זינוק של 38% והגיע לסך של 13 מיליארד דולר.

 

לטענת מחברי הדוח, לצמיחתם של המותגים המוכרים ישירות לצרכנים (DTC) יש השפעה חסרת תקדים על ההשקעות בתחום הפרסום הדיגיטלי. זאת, משום שבניגוד למותגים הגדולים, הם חייבים להציג החזר גבוה על ההשקעה בפרסום. בנוסף, מותגי ה-DTC, מחפשים לרוב לטרגט את הצרכנים בצורה מדויקת יותר, והמיקוד הזה מתאפשר באמצעות הפרסום הדיגיטלי.

 

אך בעוד השנה הנוכחית נראית מבטיחה במיוחד עבור הפרסום הדיגיטלי, ייתכן כי השנים הבאות יהיו מזהירות פחות. ב-23 השנים בהן עוקבת הלשכה אחר נתוני הפרסום הדיגיטלי בארצות הברית, נרשם כל שנה גידול של יותר מ-10% בתחום. זאת, מלבד שנת 2009 בה סבל השוק מהאטה כלכלית חריפה. עכשיו, מחברי הדוח טוענים כי השווקים המנופחים עשויים לגרום להאטה כבר בשנה הבאה, מה שעשוי להשפיע משמעותית גם על הצמיחה בתחום הפרסום הדיגיטלי.

כתבות נוספות