ד"ר גב: פתרונות חדשניים לחיים בריאים יותר

מלבד פתיחת שני סניפים חדשים והרחבת עשרות הסניפים הקיימים, בד"ר גב המשיכו השנה בפיתוח מוצרים בעיצוב השואב השראה מעולמות העיסוי והספא

פורסם בתאריך: 12/03/2019, גיליון 1961

המותג ד"ר גב הוקם בשנת 1984 כחברה למוצרי ישיבה ותמיכה אורטופדית. בשנים שחלפו הרחיבה החברה את תחומי פעילותה, וכיום חולש המותג על מגוון קטגוריות, כאשר תפיסת הבריאות והתמיכה האורטופדית נותרו חלק מרכזי מערכי הליבה של החברה.

 

המוצר הראשון שפותח בחברה היה מושב אורטופדי רב תכליתי שסיפק פתרונות לבית ולמשרד. המוצר זכה להצלחה והפך במהרה ללהיט בקרב הצרכנים. בעקבות הצלחת המושב פיתחה החברה את סדרת "קו הגב" לכיסאות וכורסאות מנהלים, שתוכננו ועוצבו על פי המבנה האנטומי של עמוד השדרה והאגן וכללו שרוול לחץ מתנפח (Pump) להתאמה אישית של המשענת לגב התחתון. החברה צמחה ופתחה חנויות נוספות בהן נמכרו מוצרי המותג לצד מוצרים משלימים, דוגמת כורסאות טלוויזיה ומוצרי עיסוי.

 

בשנת 2000 הרחיב המותג את קו המוצרים לקטגוריות נוספות ופתח רשת מוצרי בריאות, נוחות ואיכות חיים בפריסה ארצית. כיום פועלת הרשת באמצעות 23 חנויות מותג, בהן נמכרים מוצרים ב-12 קטגוריות. בכל קטגוריה מחזיקה החברה מוצרים של מותגים מובילים בעולם, אותם היא מייצגת באופן בלעדי בשוק הישראלי. כיום ד"ר גב היא שחקנית פעילה בתחום השינה, עולם הנוחות והבריאות ואף נכנסה לקטגוריית מערכות סלון חכמות ומערכות ישיבה.

 

רשת ד"ר גב נמצאת בבעלות קבוצת קאופמן, הנחשבת כיום לגורם משמעותי ומוביל בתחום הלייף סטייל, עולם השינה והמזרנים בישראל. בבעלות הקבוצה מותגים בינלאומיים מובילים בתחום עולם השינה, עיצוב הבית ואיכות החיים וביניהם מותג הריהוט היוקרתי נטוצי, קליה איטליה, איטלסופה, ומותג המיטות והמזרנים היוקרתי משבדיה, הסטנס.

 

הסביבה התחרותית

ד"ר גב פועלת במספר קטגוריות ומתמודדת עם מגוון מתחרים שונים. לצד מוצרי הדגל מתחום הבריאות והנוחות, נכנסה החברה גם לתחומי עולם השינה, מיטות מתכווננות, ומערכות סלון חכמות. ד"ר גב מבדלים את עצמם ממתחריהם על ידי יצירת פתרונות חכמים ויעילים בדגש על מוצרים בעלי תפיסה ארגונומית מתקדמת. בשילוב טכנולוגיות חדשניות.

 

האתגר השיווקי

כשחקנית בקטגוריה רחבה ומגוונת, האתגר המרכזי של הרשת הוא לבדל את עצמה כספקית פתרונות מלאים בעולם הנוחות, הבריאות והשינה, ולשמר את מעמדה כמותג מוביל בתחום - תוך פיתוח חדשנות מוצרית וחוויית קנייה ושירות.

 


הפתרונות היצירתיים

ד"ר גב פועלת לייצר פתרונות חדשניים בכל אחת מקטגוריות הפעילות. השנה הגבירה החברה את פעילותה בתחומי החדשנות המוצרית, לצד פתיחת סניפים חדשים והרחבת הקיימים.

 

עולם השינה

סדרות המזרנים האורטופדיים של ד"ר גב מבוססות על מחקר ופיתוח מעמיקים, בדגש על איכות המזרן, מבנהו ותמיכתו האנטומית. בפיתוח הסדרות נעשה שימוש בטכנולוגיות העדכניות ביותר בתחום, ובייצור המזרנים נעשה שימוש בחומרי גלם המיובאים ממיטב היצרנים הכוללים בדי סריג טבעיים, קשמיר, במבוק, ויסקוזה ואלוורה. כמו כן משולבות במוצרים מערכות קפיצים בעלות תמיכה ייחודית ושכבות נוחות, המורכבות משכבות לטקס, קפיצי HD לתמיכה נקודתית, או ויסקו אלסטי, המבטיח את התאמת המזרן לגוף האדם ומעניק תמיכה אופטימלית.

 

מזרנים משולבים. השנה השיקו בד"ר גב את סדרת המזרנים המשולבים המגיעים בהתאמה אישית של דרגת קושי. המזרן המשולב מאפשר בחירה בין שתי דרגות קושי באותה יחידה, כאשר מחצית מהמזרן יכולה להיות בדרגת אקסטרה קומפורט, והשנייה אקסטרה פירם. המוצר מאפשר לראשונה לזוגות שלהם העדפות שונות בתחום השינה ליהנות ממזרן איכותי העונה על כל צרכיהם.

 

מזרן Uno .Uno מספק ללקוחות הרשת פתרון מיידי וזמין לשינה נוחה. זהו מזרן אורטופדי המגיע ארוז בקופסה, באופן המאפשר ללקוחות לאסוף את המוצר מהחנות במעמד הרכישה. מתוך צורך שעלה מן השטח החליטו ד"ר גב לספק ללקוחותיהם מזרן קל לנשיאה ולהובלה, במחיר נגיש לכל שכבות הציבור.

 

מיטות מתכווננות של דור העתיד. ד"ר גב ממשיכה לפתח את עולמות השינה עם דגמים חדשים של מיטות מתכווננות מופעלות שלט אלחוטי. השנה השיקה החברה שלושה דגמים חדשים של מערכות שינה מתכווננת עם ראש מיטה, ארגז מצעים כפול ובמגוון מידות ובדים להתאמה אישית.

 

נוחות ובריאות

כחלק מהמגמה הגוברת והולכת בעולם לתפיסת בריאות השואבת את השראתה מעולמות העיסוי והספא, המותג פועל לפיתוח מוצרים ייעודיים קלים לתפעול ולנשיאה, לשיפור איכות החיים.

 

מזרן Stretch. כחלק מתפיסת הנוחות והבריאות, השיקה ד"ר גב מוצר ייחודי בהשראת עולם היוגה. Stretch הוא מזרן מתיחות המעניק מתיחה לגב באמצעות מספר תוכניות בהתאמה אישית. המזרן זכה להצלחה והופיע גם בהמלצות צרכניות ובמדיות השונות.

 

Perfect Touch. עוד מוצר חדש שהושק השנה הוא מושב העיסוי המקצועי Perfect Touch, הכולל אפליקציה ייעודית להפעלת המכשיר המאפשרת בניית תוכניות מותאמות אישית.

 

כריות תמיכה. ד"ר גב ממשיכה לעדכן את מוצריה עם סדרת כריות תמיכה חדשה המותאמות לגב, לצוואר, לברכיים וכריות ישיבה. כריות התמיכה האורטופדיות מעניקות תמיכה ארגונומית מקיפה וניתנות לנשיאה לשימוש בבית, ברכב ובמשרד.

 

מערכות סלון חכמות. ד"ר גב נכנסה לתחום מערכות הסלון החכמות, הפועלות באמצעות מערכות חשמליות מתכווננות עם דגש על נוחות ותפעול. מערכות הסלון של ד"ר גב מאפשרות ללקוחות התאמה אישית מלאה של זווית ישיבה ושכיבה. הן פועלות על מנגנון חשמלי שקט לנוחות מקסימלית. מערכות הסלון מוצעות בהתאמה מודולרית ובריפוד עור או בד במבחר צבעים. במקביל, גם הכורסאות הוותיקות של ד"ר גב עברו שדרוג משמעותי למערכות כוונון חשמליות.

 

סניפים חדשים. השנה נפתחו שני סניפים חדשים של המותג. סניף עפולה משרת את לקוחות אזור עמק יזרעאל, וסניף אשקלון החדש נפתח בגלובוס סנטר. במקביל, החליטו בד"ר גב על שינוי גישה מהותי בתפיסת הסניפים הקיימים, ובימים אלו עוברים כל הסניפים מתיחת פנים משמעותית הכוללת הרחבת שטחם ל-400 מטרים. התפיסה העומדת מאחורי מהלך זה היא האפשרות להציע מגוון רחב יותר בכל קטגוריה, לחוויית לקוח שלמה.

 

אבני דרך בחייו של ד"ר גב

1984 - הקמת חברת ד"ר גב.

1985 - השקת המושב האורטופדי של ד"ר גב.

1989 - החברה הופכת לרשת קמעונאית קטנה, המונה שלוש חנויות.

1990- החברה נכנסת לתחום המזרנים.

2000 - הרחבת קו המוצרים של המותג; הקמת רשת חנויות בפריסה ארצית.

2010 - הקמת מפעל מזרנים חדיש באזור התעשייה לב הארץ.

2015 - החברה מקימה אתר סחר מאובטח.

2017 - השקת מזרן הדגל של החברה - קוואטרו.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות