טוב שיש מגדל מאחוריך: השדרוג בביטוחי בריאות

יותר משמונה עשורים מגדל מעמידה לטובת לקוחותיה קשת רחבה ומגוונת של מוצרי ביטוח, פנסיה ושירותי ניהול נכסים פיננסיים. השנה מינפה החברה את כיסויי ביטוח הבריאות

פורסם בתאריך: 08/04/2019, גיליון 1964

קבוצת הביטוח, הפנסיה והפיננסים מגדל נוסדה בשנת 1934 בירושלים, על ידי אנשי עסקים מהיישוב בארץ ישראל, קבוצת משפחות יהודיות מהעיר המצרית אלכסנדריה וחברת הביטוח האיטלקית ג‘נרלי. בשנות הארבעים הצטרף למחזיקי המניות בחברה גם בנק, שהפך לימים לבנק לאומי. מגדל מעמידה לשירות לקוחותיה קשת רחבה ומגוונת של מוצרי ביטוח, פנסיה ושירותי ניהול נכסים פיננסיים כבר יותר משמונה עשורים.

 

במקביל, ממשיכה החברה לפתח מגוון אפיקי השקעה בארץ ובחו"ל, ומחזיקה בתיק הנדל"ן הגדול ביותר מבין כלל הגופים המנהלים כספי חיסכון ארוך טווח. במסגרת מדיניות ההשקעה פועלת הקבוצה לגוון את השקעותיה, בכלל זה להגדיל את החשיפה לאפיקי השקעות בחו"ל ולהרחיב את השקעותיה בתחום הנדל"ן המניב ובתחום האשראי, באמצעות שותפויות והשקעה ישירה בחברות.

 

הסביבה התחרותית

שנת 2018 התאפיינה בשינויים בסביבה התחרותית בענף חברות הביטוח. הן בשל מכרז קרנות ברירת המחדל, במסגרתו התווספו שחקנים חדשים לשוק קרנות הפנסיה, והן בשל כניסתן העתידית של חברות הביטוח הדיגיטלי. בסביבה תחרותית זו מצליחה מגדל לשמר את מעמדה כחברה מובילה ושמה דגש על הבטחת עתידם הכלכלי של למעלה מ-2.2 מיליון.

 

האתגר השיווקי

ענף הביטוח, הפנסיה והפיננסים מתאפיין במגוון גדול של מוצרים, שירותים ותוכניות, שלעתים קרובות נתפסים כמסורבלים ובלתי נגישים ללקוחות. רפורמת הניוד לצד שינויים רגולטוריים המחייבים שקיפות, חייבו את מגדל לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת לקדם את מיצובה כחברה מובילה בקטגוריה, וככזו, עמלה מגדל לשדרוג מגוון השירותים הניתנים ללקוח, לצד פיתוח מנועי צמיחה חדשים.

 


הפתרונות היצירתיים

ביטוחי בריאות. בשנים האחרונות פעלה מגדל באופן משמעותי לפיתוח מוצרי בריאות משתלמים ביותר ללקוח וביניהם:

 

השקת "מגדל קונסוליום". מגדל יצרה השנה שיתוף פעולה עם חברת "קונסוליום" הרפואית, בראשות פרופסור גבי ברבש. השירות החדש מסייע בניהול המקרה הרפואי תוך ליווי צמוד, התייעצות עם רופאים מומחים וגיבוש אסטרטגיה טיפולית עתידית.

השירותים האמבולטוריים. השנה הוסיפה מגדל שני נספחים חדשים לכיסוי האמבולטורי הקיים:

נספח שיקום ואביזרים רפואיים: כיסוי חדש שמטרתו לסייע ללקוח לחזור לתפקוד מירבי לאחר תקופת מחלה.

נספח אמבולטורי לילדים: נספח המכיל טיפולים מתקדמים להתפתחות הילד.

מגדל הבטחה למחר. נספח המרחיב את הכיסוי בפוליסת הסיעוד ומפצה משפחות גם במקרים בהם המבוטח נפטר ללא מימוש הכיסוי הסיעודי שלו. השירות מספק ביטחון בכך שבכל מקרה, הפרמיה המשולמת על ידי המבוטח לא תישאר ללא תמורה.

השקת "מעגל הבריאות" של מגדל. השנה השיקה מגדל תפיסת בריאות חדשה וייחודית בענף ביטוחי הבריאות. "מעגל הבריאות" מלווה את המבוטחים של מגדל לאורך התהליך הרפואי, משלב גילוי המחלה ועד שלב ההחלמה, עם מגוון כיסויים המתאימים לכל שלב. בשלב החשד לגילוי המחלה, יכול המבוטח לבצע בירור ראשוני מקיף ומהיר. אם בבירור זה אובחנה בעיה רפואית מורכבת, יכול המבוטח לפנות לשירות הקונסיליום שילווה אותו בגיבוש האסטרטגיה הטיפולית על ידי צוות מומחים בכירים, וכן לקבל פיצוי כספי באמצעות ביטוח המחלות הקשות, שמקל על ההתמודדות הכלכלית החדשה שנכפתה עליו. לאחר שלב גיבוש האסטרטגיה הטיפולית, יכול המבוטח להתחיל את הטיפול באמצעות כיסויים רחבים ומקיפים לניתוחים, טיפולים מיוחדים והשתלות, וכן כיסוי לסל התרופות שלא בסל הרחב בישראל ללא השתתפות עצמית. לאחר שהסתיים שלב הטיפול יכול המבוטח לבחור בין מגוון רחב של כיסויים לטיפולי שיקום מתקדמים, עד לחזרה לשגרה מלאה.

 

פנסיה לצעירים. מגדל יצאה השנה במהלך חינוך לחיסכון פנסיוני עבור שוק הלקוחות הצעירים. המהלך, שהתקיים בשיתוף פעולה עם מגזין טיים אאוט ומכון ויצמן, נועד להנגשת החיסכון הפנסיוני לדור הצעיר. הפעילות כללה מפגשים במסגרת פרויקט "מדע על הבר", כשנציגי מגדל השתלבו בהרצאות המדעיות בנושא הארכת תוחלת החיים, שהוצעו לקהל הרחב והעניקו מגוון טיפים מעשיים כיצד ניתן ומומלץ לדאוג לחיסכון הפנסיוני כבר מגיל צעיר.

 

ביטוחי חיים. מגדל מציעה מגוון רחב של מוצרי ביטוח חיים ותוכניות משלימות: ביטוח חיים המשלב חיסכון פנסיוני, ביטוח המבטיח הכנסה חודשית, ביטוח במקרי אובדן כושר עבודה, במקרי נכות מתאונה ועוד.

 

ביטוח נסיעות לחו"ל. מגדל השיקה השנה את האפליקציה הייעודית לביטוח נסיעות לחו"ל, המאפשרת למבוטחיה לנהל את תביעותיהם בזמן אמת. דרך הממשק החדש ניתן לאתר רופאים, בתי מרקחת, ובתי חולים ברדיוס של 50 ק"מ ממקום המבוטח וכן להגיש תביעה באפליקציה ולקבל החזר כספי בתוך 24 שעות.

 

ביטוח כללי. מגדל פיתחה מוצרים ושירותים חדשים בתחום הביטוח הכללי ובהם הוספת נהג בקליק לביטוח רכב זמני, חידוש רכב ודירה בתהליכי אונליין פשוטים ואת ביטוח האופניים החשמליים הרחב בישראל, המעניק כיסוי מלא לרוכב, כיסוי תאונות אישיות (למוות או נכות מתאונה), כיסוי בגין נזקי גוף ורכוש לצד שלישי וכיסוי לנזק פיזי לאופניים החשמליים.

 

עולם הדיגיטל. בשנים האחרונות פועלת מגדל בתחומי החדשנות הדיגיטלית במטרה להנגיש ללקוחותיה את מירב השירותים בלחיצת כפתור. מגדל השיקה השנה את "בוטי" – הבוט הראשון בישראל שמבצע תהליך מכירה מלא מתחילתו ועד סופו, ומאפשר ללקוח לרכוש את ביטוח הנסיעות לחו"ל, "מגדל מסע עולמי". הבוט מהווה זרוע מכירתית דיגיטלית נוספת של מגדל ובעתיד הקרוב יתאפשר לבצע דרכו פעולות נוספות בשירות עצמי.

 

פעילות קהילתית. מגדל תורמת לשיפור המצב החברתי בישראל במגוון פעילויות קהילתיות, המשולבות בליבה העסקית של החברה. על פי סקר "ממון" של ידיעות אחרונות לשנת 2017, נמצאה מגדל כחברה המובילה בשוק בתרומתה לקהילה (כאחוז מהרווח). לצד תרומה לעמותות חברתיות, שיפור מצבם של בני הגיל השלישי והרביעי וסיוע לקהילה המקומית, פיתחה השנה מגדל תוכנית ביטוח ייחודית עבור נושאי משרות מנכ"לים של עמותות חברתיות. הפעילות נעשתה בשיתוף עם עמותת מנהיגות אזרחית.

 

דברים שלא ידעת על מגדל

  • את שם המותג "מגדל" המציא המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק.
  • הרופא הראשון של החברה היה המשורר שאול טשרניחובסקי.
  • מגדל וחברות הבנות שבבעלותה משרתות למעלה מ-2.2 מיליון לקוחות.
  • מגדל היא החברה התורמת ביותר מבין כל חברות הפיננסים בישראל.

 

אבני דרך בחייו של מגדל

1934 - חברת מגדל נוסדה בירושלים.

1940 - בנק לאומי נכנס לשותפות בחברה.

2004 - מגדל רוכשת את קרן מקפת - קרן הפנסיה השנייה בגודלה בישראל.

2008 - אתר האינטרנט החדש של מגדל עולה לאוויר.

2010 - מגדל משיקה אפליקציות אייפון לסוכנים וללקוחות.

2011 - מגדל נכנסת לראשונה לרשימת ה-Superbrands של ישראל.

2012 - איש העסקים שלמה אליה רוכש את מגדל.

2017 - מגדל משיקה לראשונה בישראל את אפליקציית הביטוח, הפנסיה והפיננסים וזוכה איתה במוצר השנה.

2018 - מגדל משיקה תפיסת בריאות חדשה.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות