סטארבאקס מאמינה כי הצמיחה נמצאת במשלוחי הקפה עד הבית

רשת בתי הקפה, שחווה קיטון בתנועה לסניפים, תשים במהלך השנה הבאה דגש על בחינה של מערך משלוחי קפה לבתים ולמדרשים

פורסם בתאריך: 25/12/2018, גיליון 1950

רשת בתי הקפה סטארבקס מאמינה כי הצמיחה במכירות שלה בשנים הבאות תגיע דווקא מכיוונם של המשלוחים. כך עולה משיחות עם משקיעים שערכה הרשת בשבוע שעבר.

 

מנהלי החברה מסרו, כי היא תוכל לספק כבר בסוף הרבעון השני של 2019 משקאות חמים וקרים בארצות הברית, תוך פחות מ-30 דקות מרגע ההזמנה, באמצעות Uber Eats, שירות משלוחי המסעדות של אובר. סטארבאקס בוחנת את נושא המשלוחים כבר מספר שנים, ובשנת 2015 היא אף ערכה פיילוט בנושא בעיר המטה שלה, סיאטל.


סטארבקס. קפה עד הבית להמונים
סטארבקס. קפה עד הבית להמונים

הדחיפה המחודשת של הרשת בנושא המשלוחים מגיעה לאחר שמקדונלד'ס בארצות הברית הודיעה על שיתוף פעולה דומה עם שירות Uber Eats. גם חברת המזון המהיר Yum Brands, בעלת המותגים טאקו בל, פיצה האט, ו-KFC החלה לאחרונה שירות משלוחים באמצעות חברת Grubhub.

 

סטארבקס השיקה שירות משלוחים בסין לפני שלושה חודשים באמצעות חברת Ele.me של עליבאבא, המחזיקה בצי של שלושה מיליון נהגים רשומים. זאת, תוך הבטחה כי ההזמנה תגיע בפרק זמן קצר יותר משלושים דקות. בשלב הראשון החל השירות לפעול ב-2,000 חנויות של הרשת ב-30 ערים במדינה. רשת בתי הקפה תערוך פיילוט נוסף של שירות המשלוחים גם בעיר טוקיו ביפן.

 

עבור ההשקה בסין פיתחה רשת בתי הקפה כוסות מיוחדות למשלוח כמו גם מארזים מיוחדים שימנעו את שפיכת הקפה בזמן הנסיעה. קווין ג'ונסון, מנכ"ל הרשת, אמר בראיון לרשת הכלכלית CNBC כי יתכן וחלק מהמשקאות שלה לא יתאימו למשלוחים.

 

שירות המשלוחים של סטארבאקס מגיע בזמן שהיא חווה ירידה בתנועה של הלקוחות לסניפים. אך במאמר שפורסם בעיתון הכלכלי וול סטריט ג'ורנל נכתב, כי עליות המשלוח, שהן גבוהות יחסית למחיר של כוס קפה, עשויות להרתיע את הצרכנים. כמו כן נכתב, כי משלוח של קפה חם עשוי להוות אתגר לא פשוט.


כתבות נוספות