איך תהפכו מבצע קידום מכירות להצלחה

מבצעי המכירות המסורתיים אינם אפקטיביים יותר והמומחים בשוק טוענים כי הקמעונאים צריכים לחשב מסלול מחדש

פורסם בתאריך: 30/04/2019, גיליון 1966

מבצעי קידום מכירות מבוססי מחיר היו בעבר אחת הטקטיקות המרכזיות של מותגים וקמעונאים להבאת כמות גדולה של קונים. אך מחקרים מראים כי האפקטיביות של מבצעי הקידום האלו נמצאת במגמת ירידה, משום שהצרכנים מצפים להנחות משמעותיות יותר.

 

כמו כן, לקוחות רבים אינם מוצאים את הזמן הדרוש לרדיפה אחרי מוצרים במבצע, וכתוצאה מכך הם נכנסים לחנות המוזלת הקרובה למקום המגורים שלהם. כתוצאה מכך, מומחים בתחום קמעונאות המזון מאמינים כי השחקנים בשוק הקמעונאות צריכים להמציא מחדש את מבצעי הקד"מ שהם מציעים.

 

מבצע קד``מ. הנחות מותאמות אישית
מבצע קד"מ. הנחות מותאמות אישית

"הקמעונאים צריכים להבין שהימים בהם מבצע אחד היה מתאים לכולם עברו מהעולם", אומר בוב שאו, מייסד שותף בסוכנויות השיווק Concentric Marketingקולין סטיוארט, סגן נשיא למידע עסקי בסוכנות Acosta, אומר כי על הקמעונאים להבין טוב יותר אילו קטגוריות ואילו מותגים מביאים את הצרכנים לחנות, אילו קטגוריות ומותגים יוצרים נאמנות, ואילו קטגוריות מותגים מביאים להגדלת סל הקנייה של הצרכנים. "למזלנו", הוסיף סטיוארט, "כיום יש לקמעונאים מגוון כלי חיזוי טובים המאפשרים להם לקחת החלטות מושכלות בתחום ולתמחר את המבצעים בצורה מיטבית".

 

המומחים מסכימים כי הצעות מכר ממוקדות ומותאמות אישית צריכות להיות חלק מכל אסטרטגיית קידום, במטרה לעודד את מעורבות הלקוחות ולהגדיל את סל הקנייה שלהם. סגנית הנשיא לתחום התוכן והמנהיגות בחברת IRI, אמרה כי הלקוחות מחפשים מבצעי קד"מ המותאמים להם בצורה טובה יותר.

 

"הקד"מ המושלם משלב בין שכבה של קד"מ ארצי לבין הצעות מכר ממוקדות בערוצי השיווק הדיגיטלי", אמר ג'ים הרטל, סגן נשיא בכיר בחברת Inmar Analytics. לדבריו, הצעות דיגיטליות ממוקדות ללקוחות רגישי מחיר עובדות מעולה בשילוב מבצעי קד"מ בחנויות הפיזיות.

כתבות נוספות