המצלמות שמחסלות תורים: יעילות אבל מאוד בעייתיות

המערכת הביאה לקיצור משמעותי באורך התורים לקופות בקמעונאית הפארמה Rossmann - אך הפרטיות מטרידה את הלקוחות

פורסם בתאריך: 22/01/2019, גיליון 1954

על הנסיונות של הקמעונאים להילחם בתורים בחנויות כתבנו כאן בפורום שיווק אינספור פעמים. עכשיו, נראה שרשת חנויות פארם אירופית מצאה את הנוסחה המנצחת לקיצור התורים, אבל לא כל כך בטוח שהיא תתקבל בברכה על ידי הצרכנים.

 

בכנס הקמעונאות של התאחדות הקמעונאים של אמריקה (NRF) שנערך בשבוע שעבר, הציגו אנשי קמעונאית הפארם האירופית Rossmann תוצאות של פיילוט שנערך בכמה סניפים, במטרה לקצר משמעותית את התורים בקופות, או במילים אחרות, לחסל את התור עוד לפני שהוא נוצר.


Rossmann. כי תורים לא עוזרים למכירות
Rossmann. כי תורים לא עוזרים למכירות

הטכנולוגיה שבמרכז הניסוי מבוססת על מצלמות האבטחה של החנות ועל תוכנה מתקדמת לזיהוי פנים. הטכנולוגיה מזהה את המין והגיל של הצרכן ברגע כניסתו לחנות, ועל בסיס של ביג דאטה המערכת יודעת לזהות תוך כמה זמן הוא יגיע לקופה. לאחר מכן המערכת שולחת עידכון לצוות החנות באמצעות מסרון, במטרה שהם יתגברו את הנוכחות בקופות בהתאם לזרם הקונים.

 

מנתונים ראשונים של הפיילוט עולה כי זמני המתנה ממוצעים של שמונה דקות ומעלה נעלמו כמעט לחלוטין, וכי זמני המתנה של חמש דקות הצטצממו ב-70% בממוצע. כך שבפועל, המערכת נותנת פתרון מעולה וחדשני לעניין קיצור התורים.

 

אך השימוש בטכנולוגיה של זיהוי פנים עלול כמובן ליצור התנגדות גדולה בקרב הצרכנים. חברת Ultinous שעומדת מאחורי הטכנולוגיה, טוענת כי למרות שהיא יודעת לזהות את גילם ומינם של הצרכנים, היא אינה מזהה אותם באופן אישי.


כתבות נוספות