נפלאות הפודקאסט: "ההשפעה על הצרכנים - עצומה"

חברות בתחום הטיפוח והבריאות החלו להעביר תקציבים גדולים לחסויות על פודקאסטים שונים. האם זה השתלם להן?

פורסם בתאריך: 12/06/2018, גיליון 1925

בעוד שמותגים רבים משקיעים את מרבית מאמצי השיווק שלהם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, מותגים בתחום הבריאות והטיפוח החלו לאחרונה להשקיע משאבים במדיה שעד לאחרונה זכתה להתעלמות יחסית: הפודקאסטים. חברות כגון מותג הטיפוח הנשי Lola, מותג היגיינת הפה Quip ומותג טיפוח השיער Madison Reed כבר רושמים הצלחה גדולה בפרסום בפודקאסטים.

 

אלכס פרידמן, מייסד-שותף של המותג Lola, אמר כי כאשר מגיש הפודקאסט מתאר את תכונות המוצרים ואת היתרונות שלהם, ההשפעה על הצרכנים היא בעלת ערך עצום. הפרסום באמצעות מנחי הפודקאסטים שמתארים את תכונות המותגים עשוי אומנם להישמע מיושן ושייך לזמנים אחרים בעולם הפרסום, בהם הפרסומות היו ארוכות יותר, אבל הפורמט הזה מתגלה כיעיל ביותר לחברות בתחום הבריאות והטיפוח.


הפודקאסטים. המדיה השיווקית הבאה?
הפודקאסטים. המדיה השיווקית הבאה?

מאזיני הפודקאסטים הם קהל שבוי ומעורב שנותן אמון גדול במגישי הפודקאסטים, ולכן תיאור המוצרים בעל השפעה עצומה על המאזינים. גם חברות בתחומי מסחר אחרים, כמו למשל חברת ערכות הארוחה Blue Apron ומשווקת המזרונים המקוונת Casper כבר מקצות חלק מתקציבי השיווק שלהן לתחום הפרסום בפודקאסטים.

 

מחקר שנערך בשנה שעברה על ידי אפל הראה, כי הצרכנים נוטים להאזין לפודקאסטים במלואם, ורובם אינם מריצים את הפודקאסט שנועד לפרסום המותגים שנותנים את החסות לשידור. ממחקר שנערך בשנת 2017 עלה, כי 24% מהצרכנים בארצות הברית מאזינים לפודקאסטים באופן קבוע. גם הקמעונאים בארצות הברית קופצים כבר לעגלת הפודקאססטים. Trader Joe’s ו-Barneys השיקו לאחרונה פודקאסטים המיועדים ללקוחות שלהם.

כתבות נוספות