מסדרת מדפים, מנהלת מוצרים: הקמעונאים מסתערים על טכנולוגיה מתקדמת

החל בניהול מדויק יותר של המלאי ועד לסידור המדפים, הקמעונאיות בארצות הברית מאמינות כי הבינה המלאכותית תעזור להן למקסם רווחים

פורסם בתאריך: 20/11/2018, גיליון 1945

רשת השיווק וולמארט הקימה לאחרונה מעבדת בינה מלאכותית בסניף קטן שלה בעיר לוויטאון במדינת ניו יורק. המטרה היא לבדוק מגוון יישומים של בינה מלאכותית הן בצד העובדים והן בצד הקונים.

 

במאמר שפורסם בנושא באתר TechCrunch נכתב, כי הרשת תבדוק, לדוגמה, איך יכולות אפליקציות של בינה מלאכותית לטפל בנושא רמת המלאי על המדפים. כמו כן, הרשת תנסה לבדוק האם הבינה המלאכותית תוכל לעזור לה לטפל בכמות עגלות הקניות המוצבות בקדמת החנות, במטרה לוודא כי אין מחסור בהן בכל זמן נתון.

 

החומרה והתוכנה כבר הותקנו בסניף, אך נכון לעכשיו המעבדה עדיין אינה פעילה. הניסוי החדשני הזה הוא חלק מחממת החדשנות של וולמארט הנקראת Store No. 8. חממת החדשנות של וולמארט עובדת גם על מספר ניסויים בחנות ללא עובדים, בדומה לפורמט ה-Go של אמזון.

 

Sam’s Club. יותר טכנולוגיה, פחות משכורות
Sam’s Club. יותר טכנולוגיה, פחות משכורות

לפני כחודש הודיע רשת השיווק Sam’s Club כי היא פותחת סניף ראשון שלה ללא קופאים. הלקוחות שמגיעים לחנות יכולים לבצע את הקנייה ולשלם באמצעות האפליקציה של הרשת. בנוסף, הם יכולים להיעזר ביישום של רשימת קניות חכמה.

 

ג'מי ינוין, מנכ"ל SamsClub.com, אמר כי הרשת בודקת עתה מגוון של יישומים, כמו מדפים חכמים שישנו את מחירי המוצרים המוצבים עליהם.

 

באופן כללי, הבינה המלאכותית אמורה להשפיע בצורה משמעותית על תחום הקמעונאות בשנים הבאות. כך למשל, חברת Afresh Technologies מסן פרנסיסקו, עובדת על יישום בינה מלאכותית ולמידת מכונה שיאפשר לבעלים של רשתות קמעונאיות לחזות טוב יותר את הדרישה, וכך לוודא שאין חוסרים על המדפים בכל זמן נתון.

כתבות נוספות