מעורבות של קמעונאים בקהילה יכולה להפוך את הלקוחות לפחות רגישים למחיר

כמחצית מהצרכנים בני דור המילניום ודור ה-X רוצים שהקמעונאים יחזיקו בערכים דומים לשלהם. זאת, לעומת רק 35% מהצרכנים בני דור הבייבי בום

פורסם בתאריך: 03/07/2018, גיליון 1928

מעורבות של קמעונאים בפעילות בקהילה יכולה להפוך את הלקוחות שלהם לפחות רגישים למחיר ואף לגרום להם להעדיף לרכוש באותו בית עסק על פני רכישה אצל קמעונאים אחרים. כך עולה ממחקר אקדמי חדש שנערך בבית הספר למנהל עסקים Collat באוניברסיטת אלבמה. אסטרטגיה זו אינה חדשה, אך לטענת החוקרים, חלק גדול מהקמעונאים פשוט מתעלמים ממנה לחלוטין.

 

מהמחקר, שכלל שיחות עם כ-1,700 צרכנים, עלה כי ככל שהפעילות של הקמעונאים למען הקהילה היא ברמה גבוהה יותר, כך יורדת הרגישות של הצרכנים לגבי המחירים של אותם קמעונאים. בנוסף, מהמחקר עלה כי מעורבות חברתית מגדילה את אמון הצרכנים בקמעונאים ואת הנאמנות שלהם. כמו כן, צרכנים שבוחרים בקמעונאים בגלל המעורבות החברתית שלהם, נוטים להמליץ עליהם גם לצרכנים אחרים.

 

מחברי המחקר טוענים, כי אסטרטגיית המעורבות הקהילתית יכולה לעזור לקמעונאים מקומיים בתחרות הקשה מול המותגים הגדולים. המחקר הצביע גם על כמה פעולות בעלות נמוכה יחסית שיוכלו להניע את מעורבות הצרכנים: תרומות לקבוצות אזרחיות, גיוס כספים, התנדבות עובדים, מענקי מלגות, חסות על אירועים קהילתיים ושותפויות עם קמעונאים מקומיים אחרים.


קמעונאים בארה``ב. מעורבות מורידה את הרגישות למחיר
קמעונאים בארה"ב. מעורבות מורידה את הרגישות למחיר

מחקר נוסף שנערך מוקדם יותר השנה, גילה כי מעורבות חברתית יכולה לתרום רבות לעסקים של המותגים. 79% מהצרכנים שהשתתפו במחקר אמרו כי הם נאמנים יותר למותגים שתורמים לחברה ולקהילה לעומת מותגים אחרים.

 

עוד עלה מהמחקר, כי כמחצית מהצרכנים בני דור המילניום ודור ה-X רוצים שהקמעונאים שבחנויותיהם הם קונים, יחזיקו בערכים הדומים לערכים שלהם. זאת, לעומת רק 35% מהצרכנים בני דור הבייבי בום שרוצים לראות אצל הקמעונאים ערכים דומים לערכים שלהם.

כתבות נוספות