מחקר: ידועני הרשתות החברתיות הם המפתח החדש לבניית נאמנות

71% מהצרכנים נוטים לרכוש מוצר או שירות אליו נחשפו באמצעות ידוען ברשת החברתית

פורסם בתאריך: 04/04/2017, גיליון 1868

83% מהצרכנים נוטים לרכוש מוצר עליו המליץ מכר או ידוען ברשת החברתית, כך עולה ממחקר חדש של חברת שירותי השרשרת Inmar, המספקת מגוון שירותים טכנולוגיים לקמעונאים הגדולים בארצות הברית.

ידועני רשת. הדרך ליצירת נאמנות
ידועני רשת. הדרך ליצירת נאמנות
"שיווק המבוסס על ידוענים מגלם בתוכו הזדמנות אדירה לחיזוק השיווק המסורתי, במטרה לחזק את המותג ולבנות את הקהילה שסביבו", אמרה ברוק סמיתס, מנהלת בכירה ב-Inmar. מהמחקר עלו הנתונים הבאים:
  • 71% מהמשתתפים מאמינים כי יש סבירות גבוהה יותר שירכשו מוצר אליו נחשפו באמצעות ידוען ברשת החברתית.
  • 74% מהמשתתפים במחקר משתמשים ברשתות החברתיות בתהליך החלטת הקנייה.
  • 61% מהמשתתפים אמרו כי ביצעו בעבר החלטת קנייה המבוססת על מידע שקראו בבלוג.
"אחד האספקטים החשובים ביותר בשיווק המבוסס על ידוענים הוא היכולת של המותגים להבין את הקשר בין המשפיען לקהילת העוקבים שלו", אמר דייב מוסן, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בחברת Collective Bias המספקת פתרונות טכנולוגיים לשיווק מבוסס ידוענים. לדבריו, "היחסים הללו מבוססים על אמון, ולכן העבודה עם ידועני התוכן של המותגים חייבת להיות אותנטית ורלוונטית לחלוטין".
"מלבד ההתאמה לידוען, הערוצים בהם המותגים מציגים את התכנים שלהם לצרכנים חייבים להיות גם הם רלוונטיים", אמרה סמיתס. כך לדוגמה, בני דור המילניום יוצרים בכל יום מספר כפול של נקודות מגע עם ידועני מדיה יחסית לדמוגרפיות המבוגרות יותר. לכן, כדי להגיע לצרכנים, על המותגים ללמוד להכיר את נקודות המגע של קהל היעד שלהם עם ערוצי המדיה השונים, ואת מידת ההשפעה של כל ערוץ וערוץ.
לסיכום כתבו מחברי המחקר, כי הבנת רשת הידוענים ואספקת תכנים רלוונטיים היא אלמנט חשוב ומשמעותי בבניית הנאמנות למותגים במאה ה-21.

כתבות נוספות