לאומי: הבנק הדיגיטלי בישראל

השינויים שעברה סביבת הבנקאות הובילו את לאומי לאמץ שני כיווני פעולה: התאמה של מודל הבנקאות המסורתית לסוגי הלקוחות השונים ובנייה של "הבנקאות החדשה", המבוססת על הדיגיטל

פורסם בתאריך: 02/07/2019, גיליון 1975

החזון של לאומי הוא "להנהיג בנקאות יוזמת וחדשנית עבור הלקוח". במסגרת זו, שואפים בלאומי לעצב סביבה עסקית דינמית, המשלבת את ערכי הבנק עם חדשנות מוצרית וטכנולוגית; סביבה שבה לקוחות מוצאים את המענה הטוב והמתאים ביותר לצורכיהם הפיננסיים. כקבוצה פיננסית בעלת השפעה מרכזית על התרבות העסקית והציבורית בישראל, לאומי רואה במחויבותו לקהילה עוגן חברתי וערכי.

 

בעשור האחרון השקיע לאומי משאבים רבים בפיתוח ושיפור יכולותיו הטכנולוגיות בכדי להעניק ללקוחותיו את השירותים הזמינים והחדשניים ביותר. "לאומי דיגיטל" עומד בצמרת הבנקאות הדיגיטלית בישראל ומציע ללקוחותיו מגוון רחב של מוצרים ושירותי בנקאות מתקדמים הכוללים את אתר לאומי באינטרנט, אפליקציית לאומי במובייל, מרכזי בנקאות מתקדמים, ומבואות דיגיטליות לשרותי בנקאות מהירה הממוקמות ברחבי הארץ.

 

לאומי שם לו למטרה להוביל את הבנקאות הדיגיטלית והחדשנות בעולם הבנקאות הישראלי. כבר ב-1994 השיק לאומי את "הישיר הראשון" - בנקאות ללא סניפים, שאפשרה ללקוחות לצרוך את כל שירותי הבנקאות הרגילים של לאומי באמצעות טלפון ואינטרנט בלבד. ב-2009 השיק הבנק את אסטרטגיית "לאומי דיגיטל" וב-2014 הושקה אפליקציית לאומי דיגיטל החדשה, הכוללת מגוון שירותים דיגיטליים לניהול חשבון הבנק. לצד זאת, המשיך לאומי לעמוד בחזית הבנקאות הדיגיטלית באמצעות הקמת בנק דיגיטלי ראשון מסוגו בישראל, Pepper, שצירף אליו עשרות אלפי משתמשים מאז השקתו.

 

אתגר הבנקאות הדיגיטלית

העולם מתקדם בצעדי ענק לכיוון הדיגיטלי. כבנק מוביל, לאומי חייב לתת מענה למגמות המתפתחות בעולמות הבנקאות הדיגיטלית. לאומי זיהה שלושה סוגי לקוחות מובהקים:

 

1. לקוחות צעירים שנולדו לתוך העולם הדיגיטלי ועבורם יש צורך לפתח בנקאות דיגיטלית מתקדמת.

2. לקוחות "אמצע" –שלא נולדו לתוך העולם הזה אך "התחברו" אליו ועושים בו שימוש.

3. לקוחות שמתקשים להתנתק מהבנקאות המסורתית ולעבור לבנקאות הדיגיטלית.

 

האתגר המשמעותי ביותר של לאומי הוא לתת מענה ופתרונות מפולחים לשלושת הקהלים, השונים זה מזה בתכלית.

 


הפתרונות היצירתיים

לאור המגמות והשינויים המשמעותיים בסביבת הפעילות, אימץ לאומי שני כיווני פעולה מרכזיים שהשילוב ביניהם נמצא בליבת האסטרטגיה של הקבוצה. מצד אחד התאמה של מודל הבנקאות המסורתית, בדגש על המשך מתן שירות מקצועי ואיכותי לכל סוגי הלקוחות בהתאם לצורכיהם, העדפותיהם וקצב אימוץ החדשנות הדיגיטלית שלהם, ומצד שני בנייה של "הבנקאות החדשה", מבוססת הדיגיטל והחדשנות הטכנולוגית.

 

לפיכך, לאומי פיצל את הפעילות בדיגיטל לשתי זירות נפרדות – לאומי דיגיטל ו-Pepper – על מנת לסייע לכל סוג לקוח למצוא את סל השירותים שמביא לו את התועלת הגדולה ביותר. במקביל, העמיק הבנק את פעילותו בפרויקט ישראל IL, המנגיש את הדיגיטל לאוכלוסיות רחבות.

 

לאומי דיגיטל. הדיגיטל הוא הממשק המוביל של לקוחות הבנק הקיימים, שנהנים מאפליקציה מתקדמת שמשתדרגת כל הזמן, הכוללת פיצ'רים כדוגמת האפשרות לקחת הלוואות, ביצוע העברות כספים, תשלום חשבונות, חיסכון, ניהול פיקדונות והפקדת צ'קים. כ-90% מלקוחות הבנק ביצעו במהלך 2018 פעולות בנקאיות באמצעות אפליקציית לאומי דיגיטל. לאומי שמר גם השנה על ההובלה שלו וביסס עצמו כבנק הדיגיטלי והמתקדם ביותר בישראל על פי סקרי לקוחות בכל אחת משלוש השנים האחרונות.

 

Pepperבמקביל לפעילות לאומי דיגיטל, השיק לאומי את Pepper, חשבון בנק שכולו במובייל, הפונה לקהל שעיקרו דור ה-Pepper .Y מציע לראשונה בישראל חשבון ללא עמלות עו"ש בכלל ולתמיד, המנוהל באפליקציה בלבד, והופך את כל החוויה הבנקאית לנגישה, ברורה ונוחה. הקמפיין של Pepper הושק תחת הסיסמה "Pepper, אל תקרא לי בנק", עם שפה מיתוגית צעירה השוברת את המוסכמות שהיו נהוגות עד לאותה תקופה בעולם הבנקאות.

 

Pepper מעניק ללקוחותיו חוויה בנקאית שונה ומתקדמת, הכוללת מערכת חכמה הלומדת את הלקוח ומעדכנת אותו בלייב על כל הוצאה, ושירות של בנקאים הזמינים מסביב לשעון. זאת בנוסף לכל הצרכים של ניהול חשבון רגיל: ניהול עו"ש, פתיחת חסכונות, הפקדת צ'קים, לקיחת הלוואות ואפילו הזמנת כרטיסי אשראי בינלאומי ופנקסי צ'קים. ממשק האפליקציה מציע חוויית לקוח שלמה עם feed, המזוהה עם עולמות הרשתות החברתיות ומאפשר ללקוח לקבל תוכן מותאם אישית, תובנות צרכניות, סיכומי הוצאות, טיפים ועוד. מאז השקתו הצטרפו ל-Pepper עשרות אלפי לקוחות.

 

שני כיווני הפעולה שלאומי ניהל במקביל בזירה הדיגיטלית, סייעו לו למנף את פעילות הבנק ולחזק את מיצובו כשחקן מוביל ודיגיטלי בזירה הבנקאית.

 

פרויקט "ישראל IL". זהו נדבך נוסף בהנגשת הבנקאות הדיגיטלית לקהלים שצריכת הבנקאות שלהם היא עדיין מסורתית. בהמשך לפרויקט ההדרכה הארצי של לאומי שפועל זו השנה השנייה, במטרה לסייע ללקוחות להשתמש בשרותי בנקאות דיגיטליים, נפתחו בתי הספר של לאומי לכלל הציבור ואלפים נהנים מלמידה חינם במגוון תחומים: שוק ההון, בית הספר לעסקים, דיגיטליות לעסקים, בית הספר לדור ההמשך וכלכלת המשפחה.

 

השקת שרותי בנקאות מתקדמים

leumi.meבתחילת 2018 הושקה leumi.me - אפליקציה וכרטיס לניהול דמי הכיס. שירות ייחודי שמאפשר לילדים בגילאים 12-18 (שאינם בעלי חשבון בנק) להתנהל פיננסית באופן עצמאי באפליקציה ייעודית. ההורים טוענים "דמי כיס" לילדיהם באפליקציית לאומי והכסף מוצג לילד באפליקציה, אצלו בנייד.

 

כרטיס leumi.me מאפשר לילד לבצע רכישות בחנויות, באינטרנט, בארץ ובחו"ל וגם למשוך מזומן מכספומט. זו דרך בטוחה וקלה לייצר לילדים מסגרת תקציב ולהרגיל אותם להתנהלות כלכלית נכונה. ההורים יכולים לעקוב אחר ההוצאות של הילד בכרטיס, לטעון או להקפיא את התשלומים לפי רצונם, והכל בדרך דיגיטלית ומהירה מאפליקציית לאומי שלהם.

 

Videaלאומי השיק תת קטגוריה חדשה בבנקאות: ניהול השקעות דיגיטלי. Videa היא חברת ניהול תיקי השקעות דיגיטלית של לאומי - פתרון חדשני, יעיל ומתקדם ללקוחות כל הבנקים, הרוצים להשקיע את הכסף שלהם ואין להם את הזמן, הידע או הכלים לעשות זאת. Videa מנגישה לקהל הרחב כלי השקעות מתקדמים אוטומטיים (ROBOADVISE) שפעם היו נחלתם של הבלעדית של מומחי השקעות, ובכך פותחת את עולם ההשקעות המקצועי לקהל רחב הרבה יותר.

 

משכנתא דיגיטלית. ביולי הושקה לראשונה בישראל משכנתא דיגיטלית. מדובר בממשק נוח וידידותי בו יכול הלקוח למלא בקשה למשכנתא ולקבל אישור עקרוני תוך יום עסקים אחד. התהליך ממשיך עם העלאת מסמכים מבלי להגיע לסניף ושיחת טלפון אודות מסלולים, ריביות ובניית תמהיל הלוואה אישי. כל שנותר ללקוח הוא רק להגיע לחתום בסניף על הסכם המשכנתא.

 

הכרה בינלאומית

לאומי נבחר ב-2018 על ידי ה-Global Finance, מגזין הכלכלה והפיננסיים הבינלאומי, לטוב בישראל בקטגוריות הבאות:

הבנק הטוב ביותר בישראל בתחום המסחר במט"ח.

הבנק הטוב ביותר בישראל בתחום ה-Private Banking.

הבנק הטוב ביותר בישראל בתחום הסחר הבינלאומי.

הבנק הדיגיטלי הטוב ביותר בישראל ללקוחות עסקיים.

 

אבני דרך בחייו של לאומי

1902 - חברת "אנגליה פלשתינה" נרשמת בלונדון, וסניף ראשון של הבנק נפתח בירושלים.

1906 - נפתח סניף של הבנק בלבנון.

1923 - סניף ראשון נפתח בתל אביב.

1971 - בנק לאומי משיק לראשונה בישראל מכשיר טֶלֶר אוטומטי - הכספומט.

2009 - לאומי משיק את אסטרטגיית "לאומי דיגיטל".

2014 - השקת אפליקציית לאומי הכוללת מגוון שירותים דיגיטליים לניהול חשבון הבנק.

2015 - השקת מהלך לעסקים קטנים – "לאומי עד אליך".

2016 - לאומי משיק אפליקציה חדשה ומתקדמת לניהול חשבון הבנק.

2017 - השקת Pepper, הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל; השקת פרויקט הדרכה לאומי ישראל IL.

2018 - השקת videa – חברה לניהול דיגיטלי של תיקי השקעות.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות