יומן "מסע צרכן": כמה זמן לוקח לקונים להשלים רכישה?

61% מהמשווקים אומרים כי לקוח ממוצע נפגש עם המותג לפחות שלוש פעמים לפני שהוא משלים רכישה


פורסם בתאריך: 30/07/2019, גיליון 1979

71% מהמשווקים מאמינים כי נדרש לצרכן הממוצע לפחות חודש בין הרגע שבו נחשף למוצר או למותג מסוים ועד שהוא משלים את הרכישה. כך עלה מסקר של חברת Arm Treasure Data. קרוב לרבע מהמשווקים לא ידעו לענות על השאלה מהו הזמן הממוצע של מסע הלקוח שלהם.


מהסקר עלה, כי מסע הרכישה מתארך בעיקר משום שהקניות נעשות על פני מגוון רחב יותר של ערוצים. 61% מהמשווקים אמרו כי לקוח ממוצע שלהם נפגש עם המותג לפחות שלוש פעמים לפני שהוא משלים רכישה. ב-15% מהעסקים, נדרשות 11 נקודות מגע לפחות לפני השלמת הקנייה.


צרכנים דיגיטליים. שינויים במסע הצרכן
צרכנים דיגיטליים. שינויים במסע הצרכן

מדוח של חברת BRP שפורסם מוקדם יותר השנה עלה, כי מסע הלקוחות נמצא במגמת שינוי, זאת משום שהם אוספים את המידע ממגוון גדול של ערוצים ונקודות מגע, ונסמכים רבות על ביקורות של צרכנים אחרים.

 

מהדוח של BRP עולה, כי בקרב הלקוחות הדיגיטליים (גילאי 18-37), 65% היו רוצים לקבל מהמשווקים תקשורת מותאמת אישית והמלצות פרסונליות. כמו כן, 65% מהצרכנים בקבוצת הגיל הזאת היו שמחים לבצע את התשלום באמצעות ארנק דיגיטלי או אפליקציה.

 

77% מהצרכנים אמרו כי משלוחים מהירים באותו היום הם סיבה חשובה לבחירה בקמעונאי. עוד עלה, כי הצרכנים הדיגיטליים חולקים חוויות קנייה חיוביות ושליליות הרבה יותר מאשר צרכנים לא דיגיטליים (בני 38 ומעלה).

 

מדוח עדכני של חברת Wunderman Thompson עלה, כי אחד השינויים המרכזיים במסע הצרכן מתבטא בנקודות המגע הראשוניות. רק 36% מבני דור ה-Z (בני 16-24) אמרו כי הם משתמשים במנועי חיפוש כדי לקבל השראה. זאת, לעומת 51% בקרב האוכלוסייה הכללית. 50% מבני דור ה-Z מחפשים השראה ברשתות החברתיות, לעומת רק 32% בקרב האוכלוסייה הכללית.

 

כאשר מדובר בחיפוש למטרת רכישה מיידית, 56% מבצעים חיפוש ישירות באמזון. זאת, לעומת 48% שהולכים לאחד ממנועי החיפוש, ו-29% שהולכים לאתר המותג.

כתבות נוספות