המהפכה הבאה בקופות: תשלום באמצעות כף יד

היתרון הגדול הוא החיסכון המשמעותי בזמן: במקום תשלום בכרטיס אשראי שדורש כארבע שניות, התשלום החדש ייערך רק כמה שברירי שניות

פורסם בתאריך: 10/09/2019, גיליון 1985

ענקית המסחר המקוון אמזון, שרכשה לפני מספר שנים את רשת המזון Whole Foods, עובדת על טכנולוגיית תשלומים חדשה שתהפוך את התשלום בקופה לנוח בהרבה ממה שנהוג כיום. הטכנולוגיה, שנמצאת כיום בשלב הפיילוט שלה במשרדי אמזון בניו יורק, תאפשר לצרכנים לשלם באמצעות הצבת כף היד לפני סורק. כאשר המערכת מזהה את כף היד, היא מעבירה אישור ומחייבת את כרטיס האשראי המשויך.

 

שלא כמו טכנולוגית התשלומים באמצעות טביעת אצבע, המערכת החדשה אינה דורשת את הצמדת כף היד לסורק, ובמקום זה היא סורקת את המבנה הייחודי של כף היד של הצרכן. היתרון הגדול של המערכת הוא החיסכון המשמעותי בזמן. במקום תשלום בכרטיס אשראי שדורש כארבע שניות, התשלום באמצעות המערכת החדשה עורך רק כמה מאיות השנייה.


Whole Foods אומרים שלום לתורים
Whole Foods אומרים שלום לתורים

אמזון מתעתדת להשיק את המערכת בהשקה רכה במספר סניפים של Whole Foods כבר בתחילת השנה הבאה, כאשר המטרה היא להכניס אותה לשימוש בכל סניפי הרשת בזמן קצר יחסית.

 

מצד אחד, המערכת יכולה לזרז משמעותית את התשלום בקופות, ומהצד השני היא מספקת פתרון בטיחותי יותר לצרכן לעומת מערכות זיהוי ותשלומים מתקדמות אך שנויות במחלוקת שהושקו במהלך השנים האחרונות.

 

כך למשל, בסין החלה לאחרונה לתפוס תאוצה טכנולוגית תשלומים שזכתה לשם "Pay By Smile" (בעברית: שלם באמצעות חיוך). מספר חברות סיניות כבר השיקו את הפתרונות הטכנולוגיים שלהם לשיטת התשלומים הזו, אבל בגלל סיבות של שמירה על הפרטיות, היא אינה צפויה להגיע למדינות המערב בקרוב.

 

על פניו, זיהוי כף היד, בניגוד לזיהוי פנים, עשוי להתקבל בצורה טובה יותר על ידי הצרכנים וגופים הדואגים לשמירה על פרטיות האזרח. נכון להיום, המערכת אינה מאפשרת זיהוי מדויק במאה אחוז מהמקרים, והמהנדסים של אמזון עומלים על שיפור הדיוק לפני ההשקה המסחרית.

כתבות נוספות