למרות סגירות הקניונים: עונת מכירות החגים שברה שיאים
פורסם בתאריך: 02/01/2018, גיליון 1903
מנהלי תחום הקמעונאות בארצות הברית ירצו בוודאי
לשכוח את שנת 2017, שבה נסגרו אלפי סניפים של רשתות שיווק גדולות ובינוניות. אך
דווקא עונת החגים האירה פניה לקמעונאים ורשמה את המכירות הגבוהות ביותר מאז שנת
2011. כך עולה מנתונים של חברת מאסטרקארד.
"באופן כללי השנה הייתה ניצחון גדול עבור הקמעונאים",
אמרה שרה קוינלן, סגנית נשיא לתובנות שוק בחברת מאסטרקארד. לדבריה, חלק
מההצלחה ניתן לייחס לכלכלה הצומחת בארצות הברית, לצד המצב הטוב בשוק התעסוקה.
לדבריה, הנתונים מראים כי קמעונאים שהתנסו בדרכים חדשות לתקשר עם הצרכנים היו אלו
שגרפו את הקופה.
מהדוח עלו הנתונים הבאים: מכירות מוצרי האלקטרוניקה ומכשירי החשמל הלבנים עלו ב-7.5% לעומת עונת החגים של 2016. העלייה השנתית החדה ביותר מזה 10 שנים. בקטגוריית הרהיטים נרשמה עלייה של 5.1%, כמו גם במכירות בקטגוריית ה"עשה-זאת-בעצמך".
המכירות המוקדמות של עונת החגים בשלושת השבועות הראשונים של נובמבר, לפני הבלאק פריידי, היו אחראיות לחלק גדול מהגידול שנרשם במכירות של עונת החגים כולה. ביום האחרון שלפני חג ההודיה נרשמו מכירות דומות לאלו של הבלאק פריידי.