קימברלי קלארק מנסה לפצח את פורמט הקניות באתר והאיסוף בחנות

ממחקר עומק שערכה החברה התגלה כי הצרכנים חושבים שערוץ המכירות הזה מיועד רק לקניות מזון


פורסם בתאריך: 25/02/2020, גיליון 2001

חברת קימברלי קלארק שמה לב שמשהו מונע מהצרכנים להזמין טמפונים ותחבושות היגייניות כשהם קונים באינטרנט ולאחר מכן באים לאסוף את ההזמנה בחנות. לכן, החליטה משווקת מוצרי הצריכה לבדוק את הנושא לעומק. החברה מיקדה את המחקר באתרי מכירות של קמעונאים מובילים, במטרה לבדוק את הגישה וההתנהגות של הצרכנים שרוכשים בערוץ הזה.

 

מהמחקר של קימברלי קלארק עלה, כי החסם הראשון קשור לתפיסה הרווחת בקרב הצרכנים לפיה הערוץ הזה מתאים רק לרכישת מוצרי מזון. זאת, מאחר שהערוץ מתוקשר אצל מרבית הקמעונאים באמצעות תמונות של פירות, ירקות ומוצרי מזון אחרים.


קימברלי קלארק. הרגלים ניתן לשנות
קימברלי קלארק. הרגלים ניתן לשנות

חסם נוסף שהתגלה במחקר מצביע על החשש של הצרכניות לקנות באינטרנט מוצרים בקטגוריית ההיגיינה הנשית. "ברור לגמרי שמדובר בקטגוריה רגישה מאוד", אמרה לורה פלוקוביץ', מנהלת בכירה בתחום תובנות הצרכנים בקימברלי קלארק. בחברה חשבו כי הצרכנים יחששו שמוכרנים יכניסו מותג אחר לסל שלהם במקרה שהמותג שרכשו אינו נמצא במלאי. אבל החשש הזה התברר כלא קיים כמעט במסגרת המחקר.

 

אחת הקמעונאיות שהשתתפה במחקר ניהלה קמפיין שיווקי גדול על מנת להעלות את המודעות לקטגוריית המוצרים לבריחת שתן למבוגרים. הקמפיין הביא לעליית מכירות דו-ספרתית בערוץ הקנייה באינטרנט והאיסוף בחנות. מודעות באתר הדגישו את העובדה שהמוצרים היו זמינים באמצעות ערוץ לחיצה ואיסוף בחנות. בנוסף, גם שינוי הקטגוריה בחנות מ"טיפול אישי" ל"טיפול נשי" עזר להגדלת המכירות.

כתבות נוספות