מנהלי מערכות המידע של החברות הולכים לאיבוד בענן
פורסם בתאריך: 13/02/2018, גיליון 1909
המורכבות הנגרמת מסביבת טכנולוגיית הענן משפיעה בצורה דרמטית על ניהול הפעולות הדיגיטליות של החברות. כך עולה מסקר בינלאומי חדש שנערך בקרב 800 מנהלי מערכות מידע (מנמ"רים). מהסקר עולה עוד, כי כל פעולה שמתבצעת במערכות החברה דורשת בממוצע 35 מערכות או רכיבים טכנולוגיים שונים, לעומת 22 שנדרשו לביצוע אותה פעולה רק לפני חמש שנים.
53% מהמנמ"רים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם מתכוננים להכניס טכנולוגיות חדשות השנה. 76% אמרו כי הפעילות בענן היא מורכבת ודורשת זמן רב, במטרה להבין את ההשלכות שיש לענן על חוויית הלקוח. 72% מהנשאלים בסקר הביעו תסכול מהזמן הרב אותו הם נדרשים להוציא על מנת להטמיע בארגון שלהם מערכות חדשות; 72% אמרו כי המורכבות של הענן ומגוון המוצרים הדיגיטליים הופכים את עבודת האנליזה של הנתונים לבלתי אפשרית כמעט.
כתוצאה מהמורכבות הגוברת, צוותי ה-IT מבלים כיום בממוצע 29% מזמנם בהתמודדות עם בעיות בביצועים דיגיטליים. מנהלי מערכות המידע מחפשים פתרון לאתגרים אלה, כשארבעה מתוך חמישה (81%) מנהלים אמרו כי הם חושבים שהאינטליגנציה המלאכותית תהיה קריטית ליכולת ה-IT לשלוט במורכבות הגוברת. 83% מהמנמ"רים אמרו כי הם כבר התחילו להטמיע מערכות AI בחברה.
"כיום כבר לא ניתן לדרוש מבני אדם שיעקבו באופן יעיל ובזמן אמת אחרי מגוון המערכות הטכנולוגיות שמלוות את פעילות החברה", אמר מטיאס סצ'רר, סגן נשיא לתפעול בחברה Dynatrace, המתמחה במערכות אוטומטיות לניהול תהליכים דיגיטליים בענן על בסיס אינטליגנציה מלאכותית.