"העתיד של בתי המרקחת נמצא בדיגיטל, אבל הדרך לשם ארוכה"

לפי דוח חדש, מרבית הצרכנים רוצים לרכוש תרופות בבתי המרקחת הפיזיים, בעיקר בגלל השיחה עם הרוקחים


פורסם בתאריך: 03/09/2019, גיליון 1984

רמת שביעות הרצון של הצרכנים מבתי המרקחת היא גבוהה, בעיקר בגלל הקשר עם הרוקחים. כך עולה מדוח חדש שפורסם בשבוע שעבר על ידי חברת המחקר הבינלאומית J.D. Power.

 

"בזמן שחברות טכנולוגיות מבטיחות לשנות את הדרך בה הצרכנים בארצות הברית רוכשים תרופות מרשם ושאר מוצרי בית מרקחת, הנתונים שלנו מראים כי שינוי הרגלי הצריכה בתחום צפוי להיות ארוך וקשה", אמר גרג טרוקס, מנהל תחום המידע הרפואי בחברת J.D. Power. לדבריו, הצרכנים אוהבים להגיע לבתי המרקחת הפיזיים, בעיקר בגלל הקשר עם הרוקחים במקום.

 

למרות זאת, לדברי טרוקס, הפוטנציאל ל"שיבוש" השוק קיים. בזמן שהשימוש בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים להזמנת תרופות נמצא עדיין בחיתוליו, צרכנים שכבר עברו לרכוש תרופות ומוצרי פארם באמצעות האינטרנט מביעים שביעות רצון גדולה.


בתי המרקחת. לא ייעלמו בקרוב
בתי המרקחת. לא ייעלמו בקרוב

מהדוח עלה, כי 89% מהצרכנים בארצות הברית רוכשים את התרופות שלהם מבתי המרקחת הפיזיים באמצעות שיחה עם רוקח פנים אל פנים. זאת, לעומת אחוזים קטנים בהרבה של צרכנים שמשתמשים בהזמנת תרופות באמצעות הדואר האלקטרוני או באמצעות הצ'ט. מחברי הדוח מגלים, כי רמת שביעות הרצון של שני הקהלים הייתה זהה, פחות או יותר.

 

עוד עלה, כי רק 20% מצרכני בתי המרקחת עושים שימוש במכשיר המובייל שלהם במהלך הקנייה. אלו שעושים שימוש במובייל, מגלים שביעות רצון גבוהה יותר מרמת שביעות הרצון הכללית בענף.

 

נתון מעניין נוסף שעלה מהדוח הוא הקשר בין כמות הנושאים בהם רוצה לדון הצרכן עם הרוקח לבין רמת שביעות הרצון שלו. מהדוח, שלצורך בהכנתו סקרה חברת המחקר 12 אלף צרכנים, עלה כי רמת שביעות הרצון בקרב צרכנים שרצו לדבר עם הרוקח על ארבעה נושאים שונים עמדה על 940 נקודות (מתוך דירוג מקסימלי של 1,000); כאשר מספר הנושאים בהם רצו הצרכנים לדון עם הרוקח ירד לשניים, רמת שביעות הרצון ירדה ל-917 נקודות. כאשר צרכנים רצו לדון עם הרוקח רק על נושא אחד, שביעות הרצון שלהם עמדה על 884 נקודות.

 

כתבות נוספות