כבר לא רק חדשות: ynet הופך למעצמת מדיה

לאחר שביסס את מעמדו כאתר חדשות מוביל, באתר ynet הגדירו מטרה חדשה - להפוך לחברת המדיה המובילה בישראל. הקמת אולפן נוסף במטה האתר בראשון לציון הוא צעד נוסף בדרך לשם

פורסם בתאריך: 23/07/2019, גיליון 1978

אתר ynet מקבוצת ידיעות אחרונות עלה לאוויר בחודש יוני 2000. בניגוד לאתרים אחרים שפעלו באותה התקופה והתמקדו במודל של פורטל אינדקס, דוגמת יאהו, ynet הציג בשעתו מודל חדש - פורטל של תוכן עיתונאי מוטה חדשות. המודל סייע ל-ynet לבנות נוכחות מותגית מובחנת בשוק האינטרנט הישראלי.

 

התוכן החדשותי שמציע האתר, כמו גם היותו גוף עיתונאי הפועל 24 שעות, שבעה ימים בשבוע, בכל ימות השנה - הפכו את ynet לשחקן בעל נוכחות כבר בסמוך להקמתו, גם מחוץ לגבולות האינטרנט.

 

כדי להפוך למותג תקשורת מקובל ומשפיע בישראל, כזה שמתמודד עם כל גופי המדיה הממוסדת (בתחום הטלוויזיה, הפרינט והרדיו), נדרש ynet להוכיח עמידה בסטנדרטים עיתונאיים מקצועיים ואתיים ולהציב בראש סדר העדיפויות של המערכת העיתונאית עקרונות מקצועיים כדוגמת אמינות המידע, מהימנותו ועדכניותו.

 

בצד פעילות התוכן של האתר, מנהל ynet מערך של פעילויות עסקיות ומסחריות - כגון חנות הספרים הדיגיטליים "עברית", אתר הלוחות WINWIN, אתר הצעירים פרוגי, אתר הדרושים alljobs, מדריך בעלי המקצוע "המקצוענים", אתר החתונות myday ומיזם הלימודים yschool.

 

בתחום המסחר האלקטרוני פועל ynet בכמה אפיקים ובאמצעות כמה חברות ושיתופי פעולה, ובהם אתר הקופונים והמבצעים bigdeal ,ynet ביטוח, ynet רכב חדש, ynet מימון, YnetAlbums ,ynet shops ,ynet tours, אתר ההנעלה והספורט Runy ,ynetart ועוד.

 

לפני כשנתיים העתיק ynet את משכנו לבית ידיעות אחרונות החדש שנפתח בראשון לציון, ובלבו ה-Newsroom הגדול והראשון מסוגו בישראל לצד שני אולפני טלוויזיה מתקדמים.

 


האתגר השיווקי

במרכז האסטרטגיה של ynet בשנים האחרונות ניצבת המטרה להפוך מאתר אינטרנט לחברת מדיה, המייצרת ומפיצה תכנים במגוון גדול של ערוצים - באינטרנט, בסלולר ובווידיאו.

 

פעילות במכשירים הניידים

חלק גדול מהגלישה ברשת מתבצע כיום באמצעות מכשירים ניידים (סמארטפונים, שעונים חכמים, טאבלטים ועוד).

 

כדי לתת מענה למגמה וכדי לשמור על מעמדו בזירת התוכן, ממשיך ynet לחזק את פעילות הסלולר שלו, במטרה לאפשר לצרכנים גישה טובה יותר לתכנים מכלל המכשירים הניידים.

 

פתרונות בתחום התוכן

בעת מעבר הקבוצה למשכנה החדש בראשון לציון הוקם בו אולפן שידור מהמתקדמים ביותר בישראל. מיום השקת האולפן העביר האתר מאות שידורים חיים בשנה - מסיקור של אירועי חדשות ועד תצוגות אופנה והופעות מוזיקה. בשנה החולפת הקים ynet אולפן טלוויזיה מתקדם נוסף, מתוך מטרה להרחיב את היצע תכני הווידאו עבור הגולשים.

 

כך למשל, הופקה סדרת רשת קומית בשם "פיני", והסדרה "גולני - ריאליטי טירונות", המספרת את סיפורם של לוחמי החטיבה שהתגייסו לשירות הקרבי. בנוסף מפעיל ynet ערוץ VOD המציע את תכני חברת הכבלים HOT, ובהם סרטים ותוכניות של ערוץ 8, הטלוויזיה החינוכית, ערוץ החיים הטובים, TraceSport, ערוץ הילדים Zoom ועוד.

 

בשנים האחרונות חיזק ynet את עמדת ההובלה שלו בתחום הרכילות. הכניסה לתחום נעשתה באמצעות אתר Pplus, המשלב את כוחו של המגזין "פנאי פלוס" - גם הוא מבית ידיעות אחרונות - ואת תכני מדור הרכילות של ynet.

 

במקביל להתפתחות לכיוונים חדשים, גם ערוצי התוכן של האתר עברו בשנים האחרונות שינויים, אשר באו לידי ביטוי בהוספת ערוצים חדשים - ובהם מדורים כמו נדל"ן, קריירה ואופניים. זאת במקביל להמשך הצמיחה ברשתות החברתיות ובעיקר בפייסבוק, שם העמוד של האתר צבר למעלה ממיליון חברים אשר מהווים מכפיל כוח ומשתפים את התכנים.

 

בשנה האחרונה השיק ynet את Powered By - זרוע התוכן הממותג של קבוצת "ידיעות אחרונות". הזרוע הוקמה על מנת להעצים ולהעמיק את החוויה עבור הקוראים והצרכנים, זאת באמצעות שדרוג התכנים באופן יצירתי כך שישלבו אמצעים גרפיים מקוריים, תוכן וידאו באיכות גבוהה, טקסטים וצילומים יוצאי דופן.

 

שיתופי פעולה

כחלק מכוונת ynet לקיים הסכמי סינדיקציה לתכניו גם מחוץ לרשת האינטרנט, הקים האתר מערכת חדשות ייעודית אשר מפיקה מדי שעה מהדורות המשודרות במקביל בתחנות רדיו תל אביב, רדיו חיפה, רדיו ירושלים, רדיו דרום ורדיו 101.5.

 


דברים שלא ידעת על ynet

  • דו"ח שערכה חברת מדידת האינטרנט SimilarWeb מצא ש-ynet הוא האתר הישראלי המוביל והפופולארי בישראל.
  • בכל יום מבקרים ב-ynet למעלה משני מיליון גולשים ייחודיים.
  • לעמוד הפייסבוק של ynet יש יותר ממיליון חברים.
  • ynet היה אחד מאתרי האינטרנט הראשונים בעולם להטמיע את פיצ'ר הטוקבק.
  • מדי יום עולים ב-ynet עשרות אלפי טוקבקים.
  • ynet מייצר מדי יום כמה מאות פריטי תוכן במדוריו השונים. אלו כוללים מבזקים, ידיעות חדשותיות, כתבות, טורי דעה, סרטי וידאו ושידורים חיים, במקביל לפרויקטים מגזיניים ומדריכים מסוגים שונים.

 

אבני דרך בחייו של ynet

2000 - ynet עולה לאוויר.

2003 - מושק אתר ynet בשפה האנגלית.

2006 - פלטפורמת תכני הווידאו עולה לאוויר.

2012 - אולפן הטלוויזיה נחנך.

2014 - השקת אתר הרכילות Pplus, אתר הצעירים פרוגי, אתר הלימודים yschool ואתר החתונות myday.

2015 - ynet משנה את פורמט עמוד הבית שלו.

2016 - ynet מעתיק את משכנו לבית ידיעות אחרונות החדש בראשון לציון וחונך את האולפן החדש.

2018 - ynet מקים אולפן טלוויזיה שני ומרחיב את היצע תכני הווידאו לגולשים.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות