הצרכנים לא רוצים להיות חברים של הקמעונאים

מחקר חדש: רק 25% מהצרכנים מאשרים את הרשת הקמעונאית המועדפת עליהם ברשתות החברתיות

פורסם בתאריך: 07/03/2017, גיליון 1864

בעוד שמרבית הצרכנים מחוברים לרשתות החברתיות - רק 25% מהם הם "חברים" של של רשת השיווק הקבועה שלהם, כך עולה ממחקר חדש.

Whole Food בפייסבוק. מה רוצים הצרכנים?
Whole Food בפייסבוק. מה רוצים הצרכנים?
בנוסף מעלה המחקר כי 45% מהצרכנים "מוכנים מאוד" להכין מתכון חדש שהם מצאו ברשתות החברתיות, ו-32% מהם מוכנים לנסות מוצר מזון חדש אליו הם נחשפו במסגרתן.
מהדו"ח עולה כי קמעונאי המזון אינם משקיעים משאבים מספקים בקידום ברשתות החברתיות. בעוד ש-47% מהצרכנים ידעו אם לרשת השיווק המועדפת עליהם יש אתר מובייל או אפליקציה ייעודית, 44% מתוכם לא היו בטוחים בכך.
עם זאת, נראה כי תוצאות המחקר אינן החלטיות - בעקבות הקושי שבהגדרת קטגוריות החברות והמעקב ברשתות. מחקר אחר שנערך בשנה שעברה על ידי UPS העלה כי 40% מהצרכנים עוקבים אחרי קמעונאי המזון החביבים עליהם ברשתות החברתיות. מדו"ח נוסף שפורסם בשנת 2015 עלה כי 50% מהצרכנים עוקבים אחרי רשת המזון המועדפת עליהם - נתונים המשקפים רמת מעורבות גבוהה יחסית לעומת שאר קטגוריות המסחר. 
במקביל העלה המחקר כי 63% מהצרכנים "חברים" של המסעדות החביבות עליהם, 46% "חברים" של חנות הכולבו המועדפת עליהם ו-25% מתוכם "חברים" של רשת הפארמה בה הם קונים.
ומה רוצים הצרכנים לקבל מקמעונאי המזון ברשתות החברתיות? מהדו"ח עולה כי 73% רוצים לשמוע על הנחות ומבצעים, 72% היו שמחים לקבל מידע על מוצרים חדשים, 59% רוצים לדעת מראש על אירועים שיערכו בחנות ו-59% היו שמחים לקבל מתכונים.

כתבות נוספות