מאמינים ומפחדים: מה חושבים הצרכנים על שימוש באינטליגנציה מלאכותית

סקר חדש חשף כי מרבית הצרכנים מאמינים כי האינטליגנציה המלאכותית תשנה את חייהם לטובה כבר במהלך השנים הבאות – אך זה לא הכל

פורסם בתאריך: 07/08/2018, גיליון 1933

בעוד הצרכנים מודעים יותר ליכולות האינטליגנציה המלאכותית שמתבטאות באמצעות הצ'טבוטים, הסייענים הקוליים והבתים החכמים - הם גם מבולבלים וחוששים מהיכולות שלה.

 

מסקר שכלל 2,000 צרכנים בארצות הברית ובבריטניה ונערך על ידי חברת FleishmanHillard עלה, כי 45% מהצרכנים מאמינים שהיתרונות של השימוש באינטליגנציה מלאכותית עולים על החסרונות שלה. 49% אמרו כי נושא האינטליגנציה המלאכותית הוא מרתק, וכי הם מאמינים כי היא תשנה בקרוב את החיים של כולנו לטובה. אך רק 31% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם כבר חוו את היתרונות של השימוש באינטליגנציה המלאכותית.

 

אינטליגנציה מלאכותית. יותר מאמינים מחוששים
אינטליגנציה מלאכותית. יותר מאמינים מחוששים


למרות זאת, 56% אמרו כי האינטליגנציה המלאכותית תזדקק בעתיד לרגולציה ופיקוח קפדניים יותר. מחברי הדוח טוענים, כי לימוד וחינוך של הצרכנים יוכל להוריד את רמת החששות שלהם בעתיד. לדבריהם, המסר אותו יש לתקשר הוא כי לא מדובר במדע בדיוני המתייחס לשנת 2050, אלא לטכנולוגיות שכבר כיום מוטמעות בחיי היום יום של הצרכנים.

 

דוח נוסף שנערך לאחרונה על ידי חברת Capgemini’s Digital Transformation בקרב כאלף צרכנים העלה גם הוא נתונים דומים. מהדוח עלה, כי 73% מהצרכנים כבר התנסו במערכות AI, וכי מתוכם 69% הצביעו על החוויה הזו בצורה חיובית. 63% מהצרכנים שהתנסו ב-AI אמרו כי הם אוהבים את הטכנולוגיה בגלל הזמינות שלה מסביב לשעון ומשום שהיא נותנת להם שליטה טובה יותר על הפעולות שהם מבצעים.

 

עוד עלה, כי למרות שמרבית הצרכנים רוצים שלמערכות ה-AI יהיו קול אנושי ויכולות המשקפות רגשות, החלק הארי שלהם אינו רוצה שמערכות ה-AI יקבלו מראה אנושי.

 

כתבות נוספות