האם הגברים האמריקאים הופכים לקנייני המזון הראשיים במשקי הבית?

סקר של מגזין הבריאות Men’s Health העלה כי 84% מהגברים טוענים כי הם האחראיים לקניות המזון בבית. סקרים אחרים, בהשתתפות נשים, מצביעים על שוויון בין המינים

פורסם בתאריך: 22/08/2017, גיליון 1885

מרבית הקמעונאים ומשווקי מוצרי הצריכה בעולם מכוונים את הפנייה השיווקית שלהם לנשים. כעת, סקר חדש של המגזין Men’s Health מרמז כי ההרגל הזה עומד להשתנות.

רשתות המזון. נתח שוק חדש לחלוטין
רשתות המזון. נתח שוק חדש לחלוטין
על פי הסקר, שפורסם תחת השם "איך גברים קונים מזון", 84% מהגברים הם קנייני המזון הראשיים במשק הבית. מדובר בעלייה של 19% לעומת תוצאות סקר דומה שערך המגזין בשנה שעברה.
"לגברים יש תפקיד מרכזי בכל שלבי קניית המזון לבית - בזמן עריכת רשימת הקניות, בזמן הקניות בחנות וגם בהכנת המזון בבית, אמר כריס פל, סגן נשיא במגזין. לדבריו, תוצאות המחקר מהוות קריאת השכמה לקמעונאים ולמשווקים שצריכים לערוך שינוי מהותי בתקשורת השיווקית שלהם.
עוד עלו מהסקר הנתונים הבאים:
- 66% מהגברים הנשואים, או מאלו הנמצאים בזוגיות, אמרו כי הם הולכים למכולת או לרשת המזון עם רשימת קניות מסודרת מהבית.
- 93% מהגברים מכינים ארוחות לעצמם ו-77% מהם מכינים ארוחות לאחרים.
- 48% מהגברים צופים בסרטוני מתכונים באינטרנט - עלייה של 27% לעומת שנת 2010.
- 35% מהגברים אמרו כי שוכנעו לנסות מוצר מזון חדש באמצעות חשיפה לתוכן כלשהו באינטרנט.
אין ספק כי חלקם של הגברים בתהליך קניית המזון מתרחב, אולם סקרים דומים שכללו נשים בקבוצת המחקר שלהם העלו תוצאות מאוזנות יותר. ממחקר של קבוצת NPD שנערך לאחרונה עלה כי הגברים אחראים רק ל-41% מרכישת המזון לבית.

כתבות נוספות