גוגל או אמזון: המנצחת בקרב על חיפושי הקנייה

מחקר חדש ומפתיע חושף היכן הצרכנים רק מקבלים השראה לרכישה ולאיזה מנוע חיפוש הם מגיעים כבר מוכנים לקנייה

פורסם בתאריך: 28/05/2019, גיליון 1970

פעמים רבות מנוע החיפוש של גוגל הוא נקודת העצירה הראשונה עבור לקוחות שמחפשים השראה לקנייה. 32% מהצרכנים שמחפשים השראה ו-31% מאלו שכבר יודעים איזה מוצר הם הולכים לרכוש מתחילים את המסע שלהם בגוגל. כך עולה ממחקר חדש של חברת Episerver. הנתונים של המחקר הנוכחי סותרים מחקרים דומים שנערכו בשנים האחרונות שהראו שאמזון  באופן מובהק היא מנוע החיפוש הראשוני בכל הקשור ברכישת מוצרים.

 

מהמחקר החדש עולה, כי אמזון מובילה על גוגל בכל הקשור ללקוחות שכבר מוכנים לבצע רכישה. למרות זאת, הלקוחות פחות משתמשים באמזון על מנת לקבל השראה. רק 23% אמרו כי הם משתמשים באמזון כמנוע חיפוש גם אם אינם מוכנים לקנייה.


גוגל או אמזון. הקרב על החיפוש מתחמם
גוגל או אמזון. הקרב על החיפוש מתחמם

20% מהנשאלים בסקר אמרו כי כל הקניות שלהם מתוכננות מראש; 55% אמרו כי מרבית הקניות שלהם באונליין מתוכננות מראש, ו-22% אמרו שרק חלק קטן מהקניות המקוונות שלהם מתוכנן מראש. 


עוד עלה במחקר, כי החיפושים הקוליים של גוגל ושל אמזון נמצאים במגמת עלייה. יותר מ-22% מהצרכנים כבר משתמשים בסייענים הקוליים, לעומת רק 12% שהשתמשו בהם לפני שנה; 17% מהצרכנים כבר משתמשים בסייענים הקוליים לצורך ביצוע קניות, לעומת 11% בלבד בשנה שעברה.

 

הצרכנים שנשאלו מה הסיבה שמעכבת אותם בביצוע רכישות באמצעות הקול, הצביעו על נושא אבטחת המידע כחסם המרכזי. 35% אמרו כי הם אינם יכולים לבצע השוואת מחירים; 33% התלוננו כי החיפוש מוגבל, ו-31% אמרו כי החיפוש הקולי אינו נותן מידע מספק על המוצרים.

 

כתבות נוספות