סוף לתורים בקופות: המפות של גוגל עם פתרון מפתיע

הטכנולוגיה החדשה של האפליקציה עובדת כמו Waze ומותאמת לרשתות השיווק - ומתיימרת לפתור את אחת הבעיות המרכזיות של הקמעונאים

פורסם בתאריך: 21/11/2017, גיליון 1897

במהלך השנים מנסים קמעונאים רבים לשלב טכנולוגיות חכמות שיפתרו את אחת הבעיות המשמעותיות ברשתות השיווק: התור לקופות. טכנולוגיה חדשה מקווה לשים קץ לבעיה הזאת והיא אינה מגיעה מצד הקמעונאים, אלא מחברת גוגל.

 

במהלך השבועות הקרובים תאפשר גוגל לצרכנים לדעת מה הוא הזמן הממוצע שהם יאלצו להמתין בתור ברשתות השיווק השונות. זאת, באמצעות אפליקציית המפות שלה. המוצר החדש הושק זמן קצר לאחר שגוגל כבר שילבה בשירות המפות שלה יישום המאפשר לצרכנים לדעת את זמן ההמתנה הממוצע לשולחן במסעדות.

 

הקמעונאים מסביב לעולם מנסים כבר תקופה ארוכה לתת מענה לנושא התורים, ומשתמשים לשם כך באסטרטגיות שונות. כך למשל, חלק מהקמעונאים התקינו בסביבת הקופות מסכים המספקים לקהל הקונים תכנים בידוריים במהלך ההמתנה בקופות. קמעונאיות אחרות, כמו למשל Hy-Vee, הטמיעו טכנולוגיות דמויות רמזור המנתבות את הצרכנים לקופה המתפנה או בעלת התור הקצר ביותר.

 

גוגל מפות. תחסל תורים?
גוגל מפות. תחסל תורים?


אמזון השיקה בשנה האחרונה את קונספט חנויות ה-Go, המאפשר לצרכנים לרכוש מוצרים בחנות נטולת מוכרנים ולהשלים את הרכישה בעצמם. בשוק הקמעונאות צופים, כי אמזון תטמיע את הטכנולוגיות המתקדמות של Go גם בקמעונאית המזון Whole Foods אותה רכשה לאחרונה.

 

דרך נוספת בה מנסים להילחם הקמעונאים בתורים במהלך השנים האחרונות היא באמצעות שירותי משלוחים. אך למרבה הצער, מרבית המיזמים בתחום נכשלו ולא הציגו הצדקה כלכלית. לכן, צפוי כי נושא התורים יעסיק את הקמעונאים גם בשנים הבאות.

 

מחקרים מראים כי זמן המתנה ארוך מארבע דקות גורם לחלק מהצרכנים לעזוב את החנות ללא רכישה, ומקטין את הסיכויים שהם יחזרו לחנות.


כתבות נוספות