גוגל, מאחורייך: פייסבוק מחזירה את שיטת הפרסום שזנחה?

שנים לאחר שנטשה את התחום, פייסבוק בודקת האם היא יכולה להשתלט על נתח משמעותי מתחום הפרסומות מבוססות החיפוש

פורסם בתאריך: 18/12/2018, גיליון 1949

הרשת החברתית פייסבוק חזרה לאחרונה להציע מודעות מבוססות חיפוש, לאחר שנטשה את התחום לפני כחמש שנים. בשלב הראשון יוצגו המודעות רק בחיפושים בקטגורית כלי הרכב והמסחר המקוון והם יהיו זמינות רק בקנדה ובארצות הברית (אם כי בהמשך ייתכן שהשירות יורחב למדינות נוספות מסביב לעולם).

 

מקורות מקורבים לחברה מסרו כי הניסוי של כלי הפרסום החדש החל לפני כחודש, ובשלב הזה פייסבוק אינה דורשת תשלום עבור השימוש בו. במקרה שהפיילוט יעבור בהצלחה, פייסבוק צפויה להוסיף את היישום למערכת הפרסום הרגילה שלה.

 

פייסבוק. תיכנס לתחום החיפוש?
פייסבוק. תיכנס לתחום החיפוש?

זוהב היג'יאנה, מנהל מוצר בפייסבוק, אמר כי הרשת החברתית עדיין אינה בטוחה לגבי עתידן של מודעות החיפוש. "אנחנו עורכים ניסוי קטן במסגרתו נבחן האם כדאי להרחיב את השירות", אמר היג'יאנה.

 

הפרסום מבוסס החיפוש היה אחראי לקרוב למחצית מכלל 49.5 מיליארד הדולר שהושקעו בפרסום הדיגיטלי במחצית הראשונה של 2018. כך עולה מנתונים של IAB. מעבר לגוגל, שחקניות נוספות בתחום הפרסום מבוסס החיפוש כוללות גם את אמזון, פינטרסט ו-Yelp.

 

פייסבוק ערכה ניסוי בפרסום מבוסס חיפוש כבר בשנת 2012, אך בזמנו הפיילוט הוכרז ככישלון והשירות הופסק לאחר זמן  קצר.


כתבות נוספות