המותגים שמים את חוויית הלקוח במרכז

שילוב של חוויות בעולמות הפיזיים והמקוונים יחד, הופך לאבן דרך במסע של מותגים להצלחה במאה ה-21

פורסם בתאריך: 12/03/2019, גיליון 1961

"חוויית הלקוח" הייתה מילת הבאזז החמה ביותר בכנס הקמעונאות Shoptalk 2019 שנערך לאחרונה בארצות הברית. מותגים כמו רשת בתי הכלבו היוקרתית והוותיקה Barneys New York, מותג המוצרים לחתונות Zola ומותג ההלבשה התחתונה הצעיר Lively סיפרו לבאי הכנס איך הם משלבים שיווק בתוך החנות ובערוצים המקוונים כדי למשוך את תשומת ליבם של הצרכנים ולהפוך אותם לקונים.

 

רשת בתי הכלבו Barneys משדרגת את מערך השיווק שלה ואת הטון הפרסומי, במטרה להגיע לקהלים צעירים. האסטרטגיה החדשה של הרשת בנויה על כניסה לתחום המוצרים מבוססי הקנאביס, קמפיין שיווקי חדש ותוכנית נאמנות חדשה.

 

"אנחנו קימים כבר יותר ממאה שנה, אבל הנקודה היא לא להסתכל על העבר ועל המורשת שלנו ולתת להם להגדיר אותנו", אמר דניאל ויטל, מנכ"ל החברה בראיון למגזין תעשיית הפרסום Ad Age שנערך בכנס. המסר שמלווה את הקמפיין החדש של בית הכלבו הוא (בתרגום חופשי לעברית): "אל תשימו אותנו בקופסה".

 

כחלק מההסתכלות אל העתיד הודיעה הרשת לאחרונה על השקת חנויות למכירת מוצרי בריאות מבוססי קנאביס תחת השם High End. החנות הראשונה תושק בלוס אנג'לס, שם מותרת כבר היום מכירה של מוצרי קנאביס.

 

LIVELY. שגרירות מותג במקום מדיה
LIVELY. שגרירות מותג במקום מדיה

במקביל, הרשת הודיעה בכנס על פתיחת תוכנית נאמנות חדשה שתאפשר ללקוחות לצבור נקודות ולממש אותן, גם אם הם אינם מחזיקים בכרטיס האשראי של החברה. ויטל אמר כי הוא מקווה שהמהלכים יעזרו לרשת להגיע לקהל הצעיר יותר. כבר השנה ראתה הרשת צמיחה של 25% בקרב הקהל הצעיר, כאשר 60% מאותו הקהל קונה בסניפים הפיזיים של החברה.

 

המותג הצעיר Zola נכנס לפני כשש שנים לשוק הצפוף מאוד של השירותים והמוצרים לחתונות. בשלב הראשון, המותג התבסס בעיקר על שיווק מפה לאוזן, אך לאחרונה הוא פתח את חנות הפופ-אפ הראשונה שלו בניו יורק, שתפעל עד חודש אפריל. לקוחות שמגיעים לחנות יוכלו להדפיס את ההזמנות לחתונה שלהם, לערוך רשימת מתנות נדרשות לבאי החתונה, לעצב את עוגת החתונה שלהן וליהנות מאזור הירגעות עם מוצרים מבוססי CBD אותם ניתן לרגוש במתחם ההרגעות בחנות.

 

"אנחנו רוצים לספק ללקוחות שלנו חוויה שהם לא יוכלו לקבל בשום מקום אחר" אמרה שאן לין מה, מייסדת שותפה בחברה.

 

שלוש שנים לאחר השקתו, מותג הלבשה התחתונה Lively כבר מהווה שחקן משמעותי בקטגוריה. המותג, שהחל את דרכו בעולם המקוון, התבסס בתחילת דרכו על תוכנית שגרירים. התוכנית איפשרה ללקוחות שהתחברו למוצרים ולמסרים של המותג לעזור ולשווק אותו בערוצים החברתיים שלהם.

 

מישל קורדיאו, מייסדת החברה, אמרה כי בשנת 2016 היו 100 שגרירים שקידמו את המותג ללא תמורה, בשנת 2017 אלף שגרירים והיום עומד מספרם על 65 אלף. החברה מנהלת יחסים הדוקים עם השגרירים שלה ועורכת עבורם אירועים מושקעים.

 

כתבות נוספות