הטבות אישיות ומדויקות: לייף סטייל מכירים את הלקוחות

מועדון הלקוחות של סופר-פארם היה לראשון שהושק בישראל. כיום, הוא מונה מעל 600 אלף לקוחות, המחזיקים בכרטיס האשראי שלו ונהנים מהטבות מיוחדות בסופר-פארם ומאירועים בלעדיים

פורסם בתאריך: 11/12/2018, גיליון 1948

מועדון לייף סטייל הא מועדון הלקוחות של רשת סופר-פארם, רשת הדראגסטור המובילה בישראל, הפועל בשותפות עם החברות ישראכרט ומקדונלד'ס. המועדון נוסד בשנת 1997, והיה למועדון הלקוחות הראשון בישראל שהציע ללקוחותיו גם כרטיס אשראי המיועד לרשתות שונות החברות במועדון, ובהן גם סופר-פארם.

 

בשנת 2009, במהלך שלווה בקמפיין רחב היקף, הפך כרטיס לייף סטייל לכרטיס אשראי לכל דבר – כרטיס התקף בכל בתי העסק ואשר ניתן להנפקה ככרטיס מאסטרקארד בינלאומי, זהב ופלטינה. בשנת 2014 מועדון לייף סטייל הורחב גם לכרטיס אמריקן אקספרס. כיום ניתן להצטרף למועדון לייף סטייל רק עם כרטיס אשראי, ולקוחות המועדון נהנים מפטור מלא מדמי הכרטיס בשנה הראשונה.

 

מועדון לייף סטייל הוא מהמועדונים הגדולים בישראל וכולל כ-600 אלף לקוחות, הנהנים מהצעות ערך, הנחות אוטומטיות, ימי מבצעים בלעדיים ואירועים מיוחדים במהלך כל השנה בסופר-פארם ובמגוון רשתות מובילות. בנוסף, נהנים לקוחות המועדון משיתופי פעולה המעניקים הטבות בתחומי התרבות והפנאי, הפיננסים, הרכב ועוד.

 

למועדון שתי מטרות עיקריות – האחת, להגדיל את נאמנות הלקוחות לסופר-פארם, והשנייה - להגדיל את השימוש בכרטיס האשראי בבתי עסק נוספים. לפיכך, חלק משמעותי מפעילות המועדון היא בצירוף שותפים ונותני הטבות בתחומי הפנאי, תרבות, כלי רכב ועוד. בין השותפים במועדון מקדונלד'ס, סטימצקי, איסתא ועוד.

 

לקוחות לייף סטייל נהנים מהנחות והטבות לאורך כל השנה ברשתות החברות במועדון ובכ-3,000 בתי עסק נוספים. בכל חודש הלקוחות מקבלים דיוור, הכולל חוברת הטבות וקופונים למימוש ברשתות המועדון. בנוסף למבצעים החודשיים, לקוח המועדון נהנה ממבצעים המשתנים מעת לעת בתחומים שונים כגון תרבות ופנאי, מופעים ואירועים, כלי רכב וזאת גם באופן דיגיטלי – במייל, באפליקציית סופר-פארם, בפייסבוק ועוד. ההנחות הן קבועות ואוטומטיות, במעמד החיוב, באמצעות הפלטפורמות של ישראכרט ואמריקן אקספרס.

 

הסביבה התחרותית

זירת מועדוני הלקוחות בישראל הפכה לצפופה במיוחד בשנים האחרונות, ומתמודדות בה שלוש חברות האשראי הגדולות לצד עשרות קמעונאיות, קניונים וקבוצות שונות הכוללות רשתות אופנה וחברות נוספות. חברות רבות מפעילות פלטפורמת כרטיס אשראי ומועדוני צרכנות אחרים שאינם מבוססי כרטיס אשראי. הלקוחות לא תמיד מבחינים בשוני בין המועדונים הצרכניים, פרט לתוכן ולהטבות המיוצרים עבור לקוחות המועדון ברשת או בחברת האשראי. הייחוד של לייף סטייל הוא בהיותו המועדון היחיד המספק הנחות בסופר-פארם.

 

האתגר השיווקי

על רקע השינויים המהירים בסביבה התחרותית והטכנולוגית, האתגר המוביל של מועדון לייף סטייל הוא לייצר ערך מבודל ללקוחות המועדון, באמצעות פתרונות המותאמים לכלל הלקוחות לצד פתרונות והצעות אישיות. כבר מתחילת הדרך היה לייף סטייל המועדון הראשון שהציע ללקוחות הטבות פרסונליות המותאמות להרגלי הקנייה, והוא ממשיך לסמן פתרונות אלה לצד הטבות בלעדיות לכלל חברי המועדון, כבסיס לצמיחתו ולגיוס מצטרפים חדשים. סופר-פארם ממשיכה לפעול לגיוס מצטרפים חדשים ללייף סטייל וכן לצירוף שותפים נוספים במועדון, כדי להעניק ללקוחות את החוויה המשתלמת ביותר.

 


שנת המהפך של לייף סטייל

בשנה האחרונה ביצעו במועדון לייף סטייל ריענון מקיף לתפיסת המועדון, הן בעיני העובדים והן בעיני הלקוחות, על מנת לשמר את מעמדו ולהמשיך בצמיחה גם בתנאי התחרות החדשים. לאחר תהליך חשיבה ממושך יצא המהלך לדרך וכלל שפה שיווקית חדשה במדיה, באפליקציה ובסניפים, הטבות ושיתופי פעולה ממוקדים בצרכים שזוהו כמובילים על ידי הלקוחות, וכן הכשרות עובדים וסדנאות למנהלים בכל רחבי הארץ שתכליתם אחת – להזכיר מדוע כדאי ללקוח להיות חבר מועדון לייף סטייל. כל אלו באו לידי ביטוי בשורה של מהלכים, והביאו בשנה החולפת לגידול בשיעור ההצטרפות.

 

השקה מחודשת של מתנת ההצטרפות. מועדוני הלקוחות נאבקים על לבם של הצרכנים בשלל הטבות, ובסופר-פארם הבינו שעל מנת שהלקוח יבחר דווקא בכרטיס האשראי של לייף סטייל, הוא צריך לקבל הטבה משמעותית, שתימשך לאורך זמן. לפיכך, מעבר להטבות הרגילות בכרטיס המועדון, הוחלט על מתנה שאינה מסתיימת במעמד ההצטרפות: עד 500 שקל לקניות בסופר-פארם, שיחולקו כ-50 שקל במתנה במעמד ההצטרפות ועד 450 שקל נוספים למחזיקים שנה בכרטיס. המתנה החדשה תוקשרה בערוצי המדיה וכן בדגש מיוחד בסניפים, הן בנראות בולטת בחנות ובקופות והן על ידי העובדים עצמם.

 

בסופר-פארם הקדישו מחשבה רבה לשפה השיווקית של מותג לייף סטייל וללקוחות אליהם הוא פונה, על רקע ה"רעש" המאפיין את הצעות המכר והמבצעים של מועדוני הלקוחות. המועדון מאופיין ברוב נשי בולט, והמסר שנבחר לפיכך ללוות את קמפיין ההצטרפות פונה אליהן ישירות – "מגיע לך רגע לעצמך". זאת, בשפה מינימליסטית של איורים, צבעי פסטל וקווים נקיים, המביאים לידי ביטוי את נחשקות המותג.

 

יותר מבצעים, יותר שותפויות. כחלק מהעמקת האטרקטיביות של לייף סטייל, הורחב שיתוף הפעולה עם ישראכרט גם בתחום ההטבות ללקוח וגם באמצעות העמדת מגוון רחב של שירותי אשראי וביטוח בתנאים מועדפים. הערך לצרכן ללקוחות מועדון לייף סטייל בא לידי ביטוי בהגברת תדירותם של ימי מכירות מיוחדים לחברי המועדון (ימי לייף סטייל), כפל מבצעים ודגש מיוחד על שותפויות ומבצעים ייחודים עם ספקי הקוסמטיקה, הטבע והטואלטיקה המובילים. כך למשל, השותפות עם מותג הטיפוח לנקום, שבמסגרתה לקוחות לייף סטייל צוברות נקודות כנגד כל רכישה ממוצרי המותג ויכולות לזכות במתנות יקרות ערך. דוגמה נוספת לימי מכירות מיוחדים עבור לקוחות לייף סטייל היא מהלך "לייף סטייל נייטס", אירוע שנדד מעיר לעיר בשנה האחרונה ובמסגרתו הוזמנו הלקוחות לערב קניות חווייתי, עם מבצעים וקופונים בלעדיים. הסניפים לבשו חג, הצוותים פגשו את הלקוחות כשהם לבושים בהידור ומוסיקה נעימה ברקע, וכל לקוח זכה בשקית מתנות, פרחים וצילום מגנט למזכרת.

 

העמקת ההטבות ללקוחות לייף סטייל ניכרת בכל תחומי הפעילות בסופר-פארם, ובמיוחד בפעילויות הנמצאות בצמיחה מואצת כמו האונליין, האופטיקה והביטוח – בהם לקוחות לייף סטייל תמיד הראשונים להתנסות, וליהנות מהמחירים והתנאים הטובים ביותר.

 

לייף סטייל ממשיך בשיתופי פעולה ופעילויות עם רשתות אחרות בתחומי הלייף סטייל – תיירות בארץ ובעולם, אופנה ומוצרי צריכה, ועוד. בתחום התיירות לדוגמה, הוביל המועדון שיתוף פעולה עם רשת מלונות ישרוטל בקיץ האחרון, במסגרתו נהנו הלקוחות מחופשות משפחתיות אטרקטיביות במלונות הרשת באילת, עם הופעות אורח של כוכבי הילדים. המועדון שם דגש על קהלים רלוונטיים ממוקדים דוגמת הצעות ערך מיוחדות להורים לתינוקות ופעוטות, לצעירים וסטודנטים וכמובן, ללקוחות בגיל השלישי – שיתנו ערך מוסף משמעותי לכל סגמנט - במחיר, בתוכן ובחוויה.

 

דברים שלא ידעת על לייף סטייל

  • במועדון לייף סטייל חברים כ-600 אלף לקוחות.
  • לייף סטייל הוא מועדון הלקוחות הראשון בישראל שהציע ללקוחותיו כרטיס אשראי המיועד לרשתות שונות, ובהן גם סופר-פארם.
  • מצטרפים חדשים זכאים ל-500 שקל מתנה, לקניות בסופר-פארם.
  • המועדון מקיים שיתופי פעולה עם חברות שונות, באמצעותם זוכים הלקוחות להטבות בתחומי התרבות והפנאי, הפיננסים, הרכב ועוד.

 

אבני דרך בחייו של לייף סטייל

1997 - הקמת מועדון לייף סטייל.

2009 - כרטיס לייף סטייל הופך לכרטיס אשראי התקף בכל בתי העסק.

2013 - השקת נראות חדשה לכרטיסי המועדון.

2014 - אמריקן אקספרס מצטרף לכרטיסי לייף סטייל.

2018 - השקת מתנת הצטרפות חדשה למועדון: עד 500 שקל לקניות בסופר-פארם.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות