טרנד הקניות הקוליות: בעיקר בראש של המשווקים?

ב-50 מיליון בתים בארצות הברית יש כבר סייענים קוליים, אך כמה צרכנים באמת משתמשים בהם לקניות אונליין?

פורסם בתאריך: 28/08/2018, גיליון 1936

ביצוע של רכישות באמצעות הסייענים הקוליים הנמצאים בבתים של מיליוני צרכנים (כמו אלקסה ואקו של אמזון) הוא אחד הטרנדים המדוברים ביותר בשנה האחרונה בקרב המשווקים. אך דוח חדש מצנן מאוד את ההתלהבות.

 

מהדוח, שנערך על ידי מגזין הטכנולוגיה המקוון The Information, עלה כי בשנת 2018 רק 2% מ-50 מיליון הצרכנים בארצות הברית שמחזיקים בביתם סייענים קוליים השתמשו בהם לצורכי קניות. עוד עלה מהדוח, כי 90% מאלו שכן השתמשו באלקסה לביצוע רכישות באמצעות פקודות קוליות, לא עשו זאת יותר מפעם אחת. מהצד השני, הסייענים הקוליים משמשים בעיקר לבקשות לניגון מוזיקה ולבקשות מידע על מזג האוויר.

 

אקו של אמזון. פחות קניות – יותר מזג אוויר
אקו של אמזון. פחות קניות – יותר מזג אוויר

למרות זאת, החברות מצידן ממשיכות להשקיע משאבים גדולים בפיתוח הטכנולוגיה לקניות באמצעות הקול. כך למשל, אמזון הודיע לאחרונה כי היא תאפשר ללקוחות הפריים שלה, שמשתמשים במכשיר אקו, להוסיף לסל הקניות המקוון שלהם פריטים שירכשו ברשת מוצרי המכולות שלה - Whole Foods. בשנה שעברה הודיעה וולמארט על שיתוף פעולה עם גוגל, במסגרתו תאפשר האחרונה למשתמשי הסייען הקולי שלה לרכוש אלפי פריטים של וולמארט באמצעות פקודות קוליות.

 

מומחים בתחום הטכנולוגיה טענו בעבר, כי כאשר הקניות באמצעות הקול יכנסו לשגרת הקנייה, לחברות הטכנולוגיה תהיה שליטה מלאה על רכישת מוצרי הצריכה, מה שיאלץ את היצרניות לפתח ערוצי מכירה ישירה לצרכנים. זאת, משום שפקודות ההזמנה הקוליות מתבצעות לרוב באמצעות שימוש במילים גנריות כמו "חלב" או "גבינה". לאחר מכן, המערכת בוחרת את המותג המתאים להזמנה על פי קניות העבר של הצרכנים.

כתבות נוספות