סיבה לדאגה: האם אמזון מתקרבת לשיא שלה?

דוח שנתי שהתפרסם לאחרונה מגלה כי פחות ופחות אמריקנים מעדיפים לרכוש באמזון ועוברים לקנות אצל המתחרות שלה


פורסם בתאריך: 19/11/2019, גיליון 1992

רוב הצרכנים בארצות הברית מעדיפים לבצע קניות בוולמארט (בסניפים הפיזים או באתר המקוון) על פני ביצוע רכישות באמזון. כך עלה מסקר חדש שנערך על ידי חברת האנליזה First Insight.

 

הדוח, שנערך זו השנה השלישית ברציפות, מגלה כי השנה 55% מהצרכנים מעדיפים לעשות את הקניות שלהם בוולמארט. זאת, לעומת 47% בסקר שנערך בשנה שעברה. מהצד השני, בשנה שעברה אמרו 53% מהצרכנים בארצות הברית כי הם מעדיפים לבצע את קניות החגים שלהם באמזון, והשנה ירד המספר הזה ל-45%.

 

"ההתרגשות מהמשלוח של אמזון שמגיע לפתח הבית ירדה בשנים האחרונות", אמר גרג פטרו, מנכ"ל חברת האנליזה בראיון שנתן לערוץ הכלכלי CNBC. לדבריו, הקסם של אמזון מתחיל להתעמעם. עוד עלה מהדוח, כי בשנת 2017 דיווחו 80% מהצרכנים כי הם קונים באמזון שש פעמים בחודש או יותר, כאשר השנה המספר הזה ירד ל-40%.


אמזון. עברה את השיא?
אמזון. עברה את השיא?

מספר חברי מועדון הפריים של אמזון עומד כיום על 103 מיליון צרכנים, אך מהדוח עלה כי גם הוא נמצא כנראה בירידה. בסקר השנה אמרו 52% מהצרכנים בארצות הברית כי הם לקוחות פריים, לעומת 59% שהיו לקוחות פריים בשנה שעברה.

 

אף על פי שהנתונים לפיהם ישנה ירידה במספר החברים במועדון הפריים אינם מאומתים על ידי מקורות אחרים, אמזון ערכה בשנה האחרונה שני מהלכים שנועדו לחזק את תפיסת השווי של החברות במועדון הפריים (שעומדת כיום על 119 דולר בשנה).

 

בשבוע שעבר הודיעה החברה כי היא תספק לחברי מועדון הפריים משלוח תוך שעתיים על כל קנייה ברשת המזון Whole Foods שנמצאת בבעלותה. מוקדם יותר השנה הודיעה אמזון כי היא תשקיע סכום של 800 מיליון דולר על מנת לקצר את זמני המשלוח ללקוחות הפריים שלה מיומיים ליום אחד בלבד.


כתבות נוספות