רשתות השיווק מחזקות את הקשר עם משפיענים מקומיים

למרבית הרשתות בארה"ב שיתופי פעולה אקטיביים עם משפעני רשת, במטרה לקדם השקות ומבצעים

פורסם בתאריך: 31/12/2019, גיליון 1997

חוויית קניות מוצלחת ברשת מזון עשויה להיות כזו ששווה לדבר עליה. זה בדיוק מה שעושים צרכנים נאמנים של רשתות מזון, הנוהגים לשתף את חוויות הקנייה המוצלחות שלהם ברשתות החברתיות, ללא כל תשלום מצדם של המותגים הקמעונאיים.

 

לצד זאת, מפעילות רשתות מזון כמו אלדי, קרוגר, קוסטקו ואחרות רשת של משפיענים משולמים, במטרה שאלו יפיצו את חוויית הקניות שלהם, כמו גם מוצרים חדשים ומבצעים מקומיים. כך דווח לאחרונה בערוץ החדשות CNN.

 

משפיענים של רשתות המזון. דרך לא דרך ללבם של הצרכנים
משפיענים של רשתות המזון. דרך לא דרך ללבם של הצרכנים

בהתאם לרשת עבורה הם עובדים, המשפיענים יכולים לקדם מבצעים מקומיים בחנות הקרובה אליהם, לקדם מוצרים שהם אוהבים, או לדון באריכות בתכונות של מוצרים חדשים. זאת, בעוד לכל אחד מהמשפיענים האלו יש עשרות אלפים עד מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות.

 

בעוד חלק מהקמעונאים נהנים מהתוצאה האורגנית שמביאים המשפיענים, אחרים, כמו למשל קרוגר, רוצים לקחת את ההובלה לידיים שלהם. רשת המזון הגדולה השיקה לאחרונה תוכנית משפיענים, במסגרתה היא מאפשרת להם גישה מקדימה למוצרים חדשים, קופונים והזמנות לאירועים של התאגיד.

 

רשת המזון Whole Foods, לדוגמה, משלבת ברצפת המכירה שלה סרטוני טסטמוניילס של משפיענים המספרים על מוצרים שונים.

 

מחוץ לעולם המזון, השיווק מבוסס המשפיענים זוכה לעדנה כבר מספר שנים. כך למשל, בתחום האופנה, בשנה שעברה, שיתפה רשת בתי הכלבו נורדסטרום פעולה עם שלושה בלוגרים מובילים בתחום האופנה. כל אחד מהבלוגרים השיק קולקציה המבוססת על טעמו האישי. כל הפריטים שיוצרו במסגרת המהלך, שזכה להפצה ויראלית גדולה, נמכרו במהירות.

 

למרות זאת, מרבית המשווקים מתקשים עדיין לראות בצורה ברורה את ההחזר על ההשקעה שלהם בשיווק מבוסס משפיענים, בעיקר משום שהם אינם יכולים למדוד את האפקטיביות שלו בצורה טובה.

כתבות נוספות