האם שיווק מפה לאוזן יניע צרכנים לחנויות?

על פי דו"ח חדש, הדרך להצלחה תלויה בשליטה מלאה בשיח הצרכני - הן בעולם הפיזי והן בעולם המקוון

פורסם בתאריך: 06/06/2017, גיליון 1874

למרות ההייפ, תדמיתם של המותגים עדיין נקבעת במידה רבה במסגרת שיחות אישיות בין הצרכנים, כך עולה מדו"ח חדש של חברת Engagement Labs המספקת מידע אנליטי על שיווק באמצעות ידוענים בעולם הפיזי ובעולם המקוון.

שיווק מפה לאוזן. לא רק בעולם המקוון
שיווק מפה לאוזן. לא רק בעולם המקוון
מחקרים נוספים שפורסמו בשנים האחרונות מחזקים גם הם את הטענה כי השיח בעולם שמחוץ לרשת מספק כמות כפולה ואף משולשת של מכירות מהכמות שמספק השיח ברשתות החברתיות. אולם לרוע המזל, קל יותר להניע שיח צרכנים ברשת מאשר להשפיע על שיחות אישיות. 
מהדו"ח של Engagement Labs עולה כי השיווק באמצעות תקשורת אישית פועל בדרכים שונות בעולם הפיזי ובעולם המקוון. "שיחות אישיות הנערכות מחוץ לרשת מאפשרות תקשורת אינטימית יותר ושיתוף ברגשות, כגון שביעות רצון והתרגשות מהמוצר", נכתב בדו"ח. "לעומת זאת, שיווק מפה לאוזן בעולם המקוון פועל על בסיס הפצה רחבה למספר גדול של אנשים".
מהדו"ח עולה עוד כי חלק מהמותגים והקמעונאים מנהלים שיווק אישי מוצלח בעולם המקוון, אולם אינם מצליחים לנהל תקשורת ברמה זהה בעולם שמחוץ לרשת. במקביל, כותבים מחברי הדו"ח, קמעונאים אחרים מצליחים להניע שיחה בעולם הפיזי, ונכשלים בניהול שיחה בעולם המקוון.
בין הקמעונאים אשר מצליחים לייצר שיווק טוב בעולם המקוון, מונים מחברי הדו"ח את הרשתות H&M, Best Buy ו-Kohl’s. בין הקמעונאים אשר מצליחים ליצור שיח מוצלח בעולם הפיזי מונים מחברי הדו"ח את הרשתות Costco, Old Navy ו-Bed Bath & Beyond.
ענקית הקמעונאות אמזון מובילה את השיח הצרכני גם בעולם הפיזי וגם בעולם המקוון.
לסיכום, כותבים מחברי הדו"ח, כי על המותגים לאמץ גישה הוליסטית שתאפשר להם לנהל שיח מוצלח הן בעולם הפיזי והן בעולם המקוון.

כתבות נוספות