נכשל? ה-QR הולך להשתלט על הרגלי הקנייה של הצרכנים

מחקר חדש קובע כי השימוש בקודי ה-QR הולך לחוות צמיחה ענקית בחמש השנים הבאות. השימוש המרכזי: קופונים למובייל

פורסם בתאריך: 23/01/2018, גיליון 1906

בעולם השיווק ההפכפך של השנים האחרונות מה שהיום נראה כבדיחה, יכול מחר להפוך להצלחה אמיתית. מחקר שנערך על ידי חברת המחקר הבינלאומית Juniper קובע, כי קודי ה-QR, שזכו לפופולריות גדולה למשך תקופה קצרה, עד שהבאזז סביבם נעלם כמעט לחלוטין, הולכים לחזור - ובגדול.

 

מהדוח של חברת המחקר עולה, כי קופונים הניתנים באמצעות קודים של QR למובייל יחוו צמיחה עצומה במהלך חמש השנים הבאות. מחברי הדוח צופים כי בתוך חמש שנים ימומשו 5.3 מיליארד קופוני QR במובייל מדי שנה, לעומת 1.3 מיליארד בלבד בשנת 2017.

 

קוד ה-QR. השמועות על מותו היו מוקדמות מדי
קוד ה-QR. השמועות על מותו היו מוקדמות מדי


קודי ה-QR החלו לראשונה לצוץ על פוסטרים לקידום סרטים בשנת 2010, במקביל לחדירה המסיבית של הסמארטפונים לחיי הצרכנים. המטרה של מרבית ה-QR הייתה לאפשר למשתמשי הסמארטפונים להגיע במהירות לכתובת מסוימת בדפדפן.

 

אך כבר עם השקתם רשמו קודי ה-QR כשלון גדול. בשנים שלאחר מכן ניתן היה למצוא מספר לא קטן של מאמרים בנושאים כגון "מדוע ה-QR לא עובד", ובשנת 2013 הכריז מגזין תעשיית הפרסום האמריקאי AdAge כי ה-QR סיים את דרכו.

 

למרות זאת, נראה כי עכשיו התמונה עומדת להשתנות. אם בעבר נזדקקו הצרכנים לצלם את הקוד בצורה מושלמת ולהוריד אפליקציה ייעודית, הסמארטפונים החדשים כבר יודעים לעשות את הפעולה הזו בקלות, מה שהופך את חוויית השימוש לפשוטה ומהירה בצורה משמעותית.


כתבות נוספות