"עתיד החנויות הפיזיות תלוי בדור ה-Z"

58% מהצעירים בני 14-24 מעדיפים לקנות בחנויות הפיזיות, משום שהפעילות הזו מאפשרת להם "להשתחרר" מהרשתות החברתיות והעולם הדיגיטלי

פורסם בתאריך: 24/09/2019, גיליון 1987

העתיד של החנויות הפיזיות עשוי להיות תלוי דווקא בצעירים בגילאי 14 עד 24. 81% מבני דור ה-Z מעדיפים לקנות בחנויות הפיזיות, ו-73% מהם מגלים מוצרים חדשים בחנויות הפיזיות. כך עולה מדוח של חברת הייעוץ הבינלאומית A.T. Kearney.

 

מהדוח עלה, כי 58% מבני דור ה-Z מעדיפים לקנות בחנויות הפיזיות, משום שהפעילות הזו מאפשרת להם "להשתחרר" לזמן קצר מהרשתות החברתיות והעולם הדיגיטלי. מחברי הדוח מכנים את הפעילות הזו "תרפיית קניות".

 

"אחד הממצאים החשובים בסקר מראה לנו כי למרות שהם הדור הראשון שנולד לעולם הדיגיטלי, בני דור ה-Z מוצאים בחנויות הפיזיות מקום אליו הם יכולים לצאת על מנת להתנתק מהמסכים ומהלחץ של הרשתות החברתיות", כך לדברי נורה קלינווילינגופר, מנהלת בחברת המחקר.

 

בני דור ה-Z. החנות כמקום בריחה
בני דור ה-Z. החנות כמקום בריחה

עוד עלה מהדוח, שכלל 1,500 צרכנים בני הדורות השונים, כי בגלל הלחץ שבו הם נמצאים, בני דור ה-Z נוטים לרכוש יותר מוצרי בריאות יחסית לבני הדורות הקודמים.

 

46% מבני דור ה-Z אמרו כי הם מוטרדים מהבריאות הפיזית ובמיוחד הבריאות הנפשית שלהם. זאת, לעומת 38% בקרב המילניאלס. 23% מבני דור ה-Z אמרו כי הם לחוצים מהחדשות שהם צורכים, ו-22% אמרו כי הם נמצאים בלחץ בגלל הרשתות החברתיות.

 

עוד עלה מהסקר, כי למרות שבני דור ה-Z מגלים מודעות חברתית וסביבתית גבוהה, הם אינם מוכנים לשלם יותר על מותגים שמשקיעים בשמירה על איכות הסביבה או על תנאים של מסחר הוגן בשרשרת הייצור וההפצה. יותר ממחצית מהנסקרים בני דור ה-Z אמרו כי הם מחפשים מוצרים ידידותיים לסביבה, אבל רק 38% אמרו כי הם יהיו מוכנים לשלם עבורם יותר.

 

מהדוח עלה עוד, כי הקמעונאים צריכים להעניק תשומת לב רבה יותר לשירות הלקוחות שלהם, הן בחנויות הפיזיות והן במרחב המקוון. 22% מהנסקרים אמרו כי שירות לקוחות גרוע מנע מהם לקנות בחנויות מקוונות מספר פעמים בשנה האחרונה. כאשר הם נשאלו לגבי חנויות פיזיות, אחוז הצרכנים שנמנעו מרכישה עקב שירות לקוי עמד על 24%.

כתבות נוספות