החדשנות המוצרית של שילב

שילב שומרת על מעמדה בשוק מוצרי התינוקות בישראל באמצעות חדשנות מוצרית; בשנה שעברה השיקה מותג אופנה חדש לתינוקות ולילדים - 123Unisex for Kids

פורסם בתאריך: 22/11/2016, גיליון 1849

בשנת 1974, שושי ואיציק אורן - זוג סטודנטים מבת ים - עמדו לפני הולדת בנם השני. בערב יום העצמאות יצא איציק אל העיר במטרה לרכוש כמה פריטים חסרים לקראת שובו של הרך הנולד מבית החולים.
כדי לרכוש עשרה פריטים בסך הכל - ובהם שני בקבוקי הזנה, סדין למיטת תינוק וחיתולי בד - נאלץ איציק לכתת את רגליו ברחובות בת ים ותל אביב במשך שעות. כשכבר הגיע הביתה עם הפריטים, נדהם לגלות שהסדין אינו מתאים בגודלו למזרן, שחליפת התינוק גדולה מדי - ושהחיתולים מתפוררים. עם חזרתה של שושי מבית החולים מלווה בבנם הפעוט רן, החליטו השניים להפוך את הבעיה שבה נתקלו להזדמנות עסקית.
הרעיון מאחורי המיזם של בני הזוג אורן נשמע פשוט היום, אך לפני 40 שנה הוא נחשב מהפכני - בני הזוג הבינו שכדי לשפר את חוויית הקנייה בתחום, נדרש פורמט המאפשר להורים שבדרך להכין רשימת קניות, לבוא איתה לחנות - ללא צורך להתחייב לרוכשה (מחשש ל“עין הרע“) - ולקבל את המוצרים הביתה מיד לאחר הלידה. 
בני הזוג אורן הכינו רשימת פריטים אפשרית ויצאו לבדוק אותה בקרב קבוצות מיקוד מאולתרות של נשים הרות בסניפי טיפת חלב. וכך, למרות הספקנות של אנשי עסקים ובעלי חנויות רבים, נולדה רשת שילב (ראשי תיבות של “שיווק ישיר לבית“), שהסניף הראשון שלה הוקם בשנת 1975 ברחוב אבן גבירול בתל אביב.
כיום שילב מובילה את שוק מוצרי התינוקות בישראל, כשהיא פועלת על בסיס הערכים שמלווים אותה מיומה הראשון - מצוינות, איכות, אמינות ובטיחות, חדשנות פורצת דרך ותרומה לקהילה ולמשפחה.
רשת שילב מונה 67 סניפים בשלושה קונספטים שונים: חנויות הריון, חנויות בתי חולים וחנויות הורים.
Unisex for Kids 123. לגדול באופנתיות
Unisex for Kids 123. לגדול באופנתיות
מועדון הלקוחות של שילב, שנסוב סביב עולמות התוכן של התפתחות התינוק והסביבה החברתית-משפחתית שעוטפת אותו, כולל כיום כ-250 אלף חברים, המפולחים לשלושה קהלי יעד שונים: נשים בהריון, הורים צעירים וסבים וסבתות. 

123 Unisex for Kids
לקראת עונת החגים של 2015 - וכשלוש שנים לאחר ההשקה המוצלחת של המותג “ג‘ינסי“ - השיקה שילב מותג אופנה חדש לתינוקות ולילדים תחת השם Unisex for Kids 123, במטרה לספק מענה לאתגר השיווקי של הרשת ולהעמיק את הבידול שלה בשוק בגדי התינוקות.
על פיתוח המותג החדש אחראי סטודיו שילב. במהלך תהליך הפיתוח נבחנו בסטודיו מגמות אופנה עולמיות, ובמקביל נערכו מחקרי צרכנים רבים בשוק הישראלי. התוצאה שהתקבלה היא מותג אופנה בהשפעה סקנדינבית, המשלב בין נוחות התינוק לאופנה עכשווית. 
כל בגדי המותג עשויים מכותנה או משולבי כותנה, במטרה להתאים למזג האוויר הישראלי. הקולקציה מציעה מגוון של מאות פריטים המתאימים לכל רגע וצורך משתנה, החל מהיציאה מבית החולים ועד להליכה לגן. 
במסגרת פיתוח המותג החדש הבינו בסטודיו של שילב כי הקהל הישראלי, בבואו לבחור פרטי לבוש לתינוקות ולילדים, עייף מהעומס העיצובי - ומכך שהמותגים נראים דומים אחד לשני. כתוצאה מכך, כל הפרטים בקולקציה הם בשחור, לבן ואפור (עם נגיעות קלות של צבע), והמראה הכללי משדר גישה של פשטות מתוחכמת. 
הקולקציה כוללת גם פיתוחים בלעדיים של שילב שנועדו להקל על חיי התינוק וההורים

דברים שלא ידעת על שילב:
• איציק ושושי אורן זכו בשנת 2010 באות הוקרה ובפרס מפעל חיים, שהוענקו להם בוועידה השנתית לקמעונאות בישראל.
• הסטיקר “תינוק באוטו“ הומצא בשילב.
• בזכות מערך הבטיחות והבקרה ההדוק שלה, שילב היא החברה היחידה בתחום מוצרי התינוקות שמחזיקה בדרגת הבטיחות הגבוהה ביותר של מכון התקנים - מסלול יהלום. 
כתבות נוספות