המשלוחים המהירים של אמזון מכניסים את הקמעונאים לצרות

הרף הגבוה שקבעה הקמעונאית המקוונת מעמיד את שאר הקמעונאים בפני אתגרים גדולים שיכולים להשפיע דרמטית על הרווחים

פורסם בתאריך: 24/04/2018, גיליון 1918

האתגר הגדול ביותר של הקמעונאים המקוונים מתבטא בציפייה של הצרכנים לקבל את המשלוחים שלהם במהירות וללא תוספת תשלום. כך עולה מדוח של מגזין תעשיית הקמעונאות Retail TouchPoints.

 

מנתוני הדוח עלה, כי 49% מהקמעונאים אמרו שהם מוטרדים מהציפיות של הצרכנים לזמני אספקה קצרים; 47% מהקמעונאים אמרו כי הם מוטרדים מהעלייה בעלויות השילוח; 44% אמרו כי הם מוטרדים מהצפיה של הצרכנים לקבל משלוחים בחינם.

 

לצורך הכנת הדוח, שהוזמן על ידי חברת הטכנולוגיה אורקל, נערכו שיחות עומק עם 146 מנהלים בכירים בחברות קמעונאיות הפועלות במגוון מגזרים.

 

מחברי הדוח טוענים, כי על הקמעונאים לחשוב מחדש האם הם צרכים לספק כל הזמנה תוך 12, 24 או 48 שעות. לטענתם, אם הצרכנים יהיו בטוחים שההזמנה שלהם תגיע בזמן, ייתכן שהם יהיו מוכנים להמתין לה עוד כמה ימים.


אמזון. הסיוט הגדול של הקמעונאים
אמזון. הסיוט הגדול של הקמעונאים

הבעיה המרכזית של הקמעונאים היא כמובן אמזון, שמעלה את רף ציפיות הצרכנים. אם בשנת 2012 היו מוכנים הצרכנים להמתין בממוצע 5.5 ימים למשלוח על מנת לא לשלם עליו תוספת משלוח מהיר, נכון להיום הנתון הזה עומד על 4.1 ימים. מהדוח עולה עוד, כי הציפיות של הצרכנים עולות גם בכל הקשור למשלוחים והחזרות חינמיים, זמני אספקה מדויקים והיכולת לעקוב בזמן אמת אחרי המשלוח שלהם.

 

הקמעונאים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם משקיעים זמן ומשאבים גדולים על מנת למצוא את המודל העסקי הנכון שיאפשר להם לטפל בנושא המשלוחים וההחזרות, תוך כדי שמירה על רווחיות טובה. אבל, לדברי מחברי הדוח, למרות שהם מודעים לאתגר, רק חלק קטן מהקמעונאים מטמיעים טכנולוגיות שיאפשרו להם לנהל את נושא המשלוחים בצורה טובה יותר, תוך חיסכון בעלויות.

 

לסיכום, כותבים מחברי הדוח, כי על הקמעונאים לאסוף מידע על רגישויות למחיר והנכונות של הצרכנים להמתין למשלוחים, במטרה לחתוך בעלויות שלהם מבלי לפגוע בדרישות הצרכנים.

כתבות נוספות