רוצה לכבוש את הצעירים: רשת היוקרה נכנסת לשוק היד השנייה

שוק הבגדים מיד שנייה צומח בקצב מדהים, ורשת בתי הכלבו נימן מרקוס רוצה להגיע באמצעותו לקהלים חדשים

פורסם בתאריך: 14/05/2019, גיליון 1968

בסוף אפריל הודיעה רשת בתי הכלבו נימן מרקוס על רכישת חלק מחברת Fashionphile, המאפשרת מכירה וקנייה של בגדי מעצבים משומשים, תכשיטים ואביזרי אופנה נוספים אונליין. זאת הפעם הראשונה שרשת בתי הכלבו הגדולה נכנסת לשוק היד השנייה, שהחל לתפוס תאוצה בשנים האחרונות.

 

האתר, שהושק בשנת 1999, צפוי להגיע השנה להכנסות של 200 מיליון דולר. בנוסף לפריטים המוצעים באתר המקוון, החברה מחזיקה גם מספר חדרי תצוגה גדולים בניו יורק, לוס אנג'לס וערים נוספות בארצות הברית. האתר עובד למעשה בשיטה של קונסגנציה, כאשר מוכר הפריט המשומש מקבל את כספו רק לאחר שהפריט נמכר לקונה.

 

Fashionphile. שינויים בהרגלי הצריכה
Fashionphile. שינויים בהרגלי הצריכה

כחלק מהכניסה של נימן מרקוס לאתר, רשת בתי הכלבו תאפשר מסירת פריטים שמציעים הצרכנים למכירה במספר סניפים. בתמורה, שווי הפריט יוערך במקום והצרכן שהביא אותו יקבל את הסכום המוערך בתלושי קנייה לנימן מרקוס.

 

מנתונים של חברת ThredUP עולה, כי שוק ההלבשה מיד שנייה צמח בשלוש השנים האחרונות פי 21 יותר מהצמיחה של כלל ענף האופנה. שוק היד השנייה צפוי להגיע להכנסות של 51 מיליארד דולר בשנת 2019, לעומת 24 מיליארד ב-2013. זאת, כתוצאה מהמגמה שמאפיינת את בני דור המילניום ובני דור ה-Z שמעדיפים קניות ידידותיות יותר לסביבה ואופנה נקייה יותר.

 

מנימן מרקוס נמסר, כי הרשת צופה שהמהלך יאפשר לה להגיע לקהלים חדשים. "יש לקוחות שייכנסו לתחום בגדי המעצבים דרך היד השנייה, ולאחר מכן יש סיכוי שהם ירכשו אצלנו גם את בגדי המעצבים מיד ראשונה", אמר ג'ופרי ואן-ראמדונק, מנכ"ל נימן מרקוס למגזין פורצ'ן.

כתבות נוספות