מבוקשות לחגים: מתנות מיד שנייה

דו"ח חדש: כמחצית מהצרכנים בארצות הברית ישמחו לתת ולקבל במתנה מוצר מיד שנייה


פורסם בתאריך: 03/12/2019, גיליון 1994

מתנות המכילות מוצרים מיד שנייה נכנסו בעונת החגים הזו לזרם המרכזי של הצרכנים בארה"ב. כך עולה מדוח הקניות בעונת החגים של חברת הייעוץ הבינלאומית Accenture.

 

מהדוח עלה, כי 48% מהצרכנים האמריקנים ישקלו לתת מוצר יד שנייה במתנה, ו-56% אמרו כי הם עצמם ישמחו לקבל מוצר משומש במתנה. לטענת מחברי הדוח, הטרנד הזה הוא חלק מתופעה גדולה יותר הכוללת את עלייתם של שירותי השכרת פריטי אופנה כמו Rent the Runway ואחרים.

 

הפתיחות של הצרכנים למתנות מיד שנייה משקפת את החששות של הצרכנים מהאפקט השלילי של תעשיית האופנה המהירה. חלק גדול מהנשאלים בסקר אמרו כי הם מעדיפים אריזות ידידותיות לסביבה, והעידו כי ישמחו לוותר על אריזות מתנה בעונת החגים.


ThredUP. הדבר הגדול הבא?
ThredUP. הדבר הגדול הבא?

שתי המגמות קשורות זו לזו. דו"ח Resale Market של האתר למכירת בגדי יד שנייה, ThredUP, לשנת 2019, קבע כי המומנטום החזק בשוק המכר החוזר (מוצרי יד שנייה) מונע על ידי בני דור המילניום ובני דור ה-Z שמעניקים חשיבות גדולה לנושא הקיימות.

 

"דברים משתנים, במיוחד בקרב צעירים שמנסים להיות סביבתיים ורוצים להיות חלק מהכלכלה המעגלית", אמרה סוכארה קודאלי, אנליסטית בחברת המחקר פורסטר לסוכנות הידיעות הכלכליות בלומברג. לדבריה, זה גם בדיוק הקהל שלא רק יקנה בעצמו מוצרים מיד שנייה, אלא גם יהיה גאה לקנות אותם לבני משפחה וחברים, על מנת להכניס גם אותם למעגל.

 

סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת Mercari, המציעה זירת מסחר למוצרי יד שנייה בין צרכנים, מצא כי 61% מהצרכנים בארצות הברית מרגישים נוח לקבל מוצרים מיד שנייה. בקבוצת הגיל 18-34 49% אמרו כי הם ישמחו לתת מתנה מיד שנייה, אך הנתון הזה יורד ל-38% בקרב בני 55 ומעלה.

כתבות נוספות