מיליון לקוחות לא טועים: במשביר לצרכן - מותגי על במחיר משביר

המשביר לצרכן, רשת בתי הכלבו הגדולה והוותיקה בארץ, חגגה השנה יום הולדת 70 במקביל לישראל. ב-2018 התמקדו במשביר בהרחבת מגוון מותגי האופנה הבינלאומיים והבלעדיים ברשת

פורסם בתאריך: 30/01/2019, גיליון 1955

חנות הכלבו הראשונה של המשביר לצרכן נפתחה בירושלים בספטמבר 1947, כמה חודשים לפני קום המדינה. החנות הוקמה על ידי ההסתדרות כזרוע קמעונאית-ציונית למכירה ישירה לצרכנים בפורמט של חנויות כלבו מודרניות ונוחות, שהציעו מבחר פריטים מסוגים שונים.

 

חנויות הרשת הציעו מוצרים מקטגוריות רבות וסיפקו לצרכן הישראלי את היכולת לקנות מגוון מוצרים במקום אחד, במקום לשוטט בין חנויות שונות במיקומים שונים. בעידן הטרום קניונים של ישראל, זכה הקונספט של המשביר להצלחה גדולה, ובשיאה הפעילה הרשת 40 חנויות כלבו בכל הארץ. בשנת 2003 נרכשה פעילות המשביר על ידי קבוצת שביט, בבעלות איש העסקים רמי שביט. בשנת 2007 הונפקו מניות המשביר בתי כלבו בע"מ בבורסה לניירות ערך והיא הפכה לחברה ציבורית.

 

המשביר החדש לצרכן

המשביר לצרכן היא רשת חנויות הכלבו הגדולה בישראל ונמנית על החברות המובילות בתחום האופנה והמסחר הקמעונאי בארץ. לרשת 37 סניפים בפריסה ארצית, בקניונים ובמיקומים מרכזיים נוספים, בשטח מסחרי כולל של כ-100 אלף מ"ר.

 

המשביר לצרכן מחזיקה במספר גדול של מחלקות במגוון תחומים, בהם קוסמטיקה, הלבשה תחתונה, אופנת גברים, נשים וילדים, הנעלה, אביזרי אופנה, תכשיטים, כלי בית, טקסטיל, חשמל ואביזרי ספורט. בשנים האחרונות מיישמת המשביר לצרכן מהפכה ארגונית גדולה, הכוללת את הרחבת המלאי באמצעות שיווק אלפי מותגים בינלאומיים בקטגוריות השונות. הרשת משקיעה משאבים רבים בייבוא מקביל של מותגים, כך שכיום היא יכולה להציע לצרכן הישראלי מגוון גדול של מותגים מובילים במחירים נוחים במיוחד, ולהכניס למעגל הקונים גם צרכנים שנמנעו מרכישת מותגים אלו בגלל מחירם הגבוה.

 

הפדיון הכולל של החברה בשנת 2017 הסתכם בכמיליארד שקלים. זאת, בזכות כוח עבודה מיומן המונה כ-3,500 עובדים ודיילי מכירה. הרשת מספקת תמהיל רחב של מוצרים איכותיים ומציעה ללקוחותיה מותגים בינלאומיים לצד תוצרת מקומית איכותית, וחוויית קנייה באווירה של בית כלבו. ב-2018 הרחיבה הרשת את מגוון מותגי האופנה הבינלאומיים שלה. בתחום אופנת הנשים מציעה הרשת בבלעדיות את המותגים Truco ,Punt Roma ,Morgan ו-Promod. בתחום אופנת הגברים, ניתן למצוא ברשת לצד מגוון מותגים ישראלים גם את המותגים Polo Beverly Hills ,Bagir ,E.V.G ,V.F ואת מכנסי הג'ינס של Levi's שמשווקת קבוצת אל שרד. כמו כן מציעה הרשת את מותג אופנת הגברים הבינלאומי-צרפתי Devred.

 

בתחום אופנת הילדים מציעה הרשת בבלעדיות את בגדי המותג הצרפתי Okaidi, והמותג האיטלקי OVS. בתחום ההנעלה מציעה הרשת מגוון מותגים רחב, בהם Lady Comfort ,Geox ,Fly Foot ,Hush Puppies ,Caterpillar ,Blundstone.

 

ב-2017 סימנה המשביר את תחום הספורט כאסטרטגי לפעילותה והרחיבה את שטחי המסחר של המחלקות באופן משמעותי תוך הכנסת מגוון מותגים מובילים בתחום כמו Arena ,Adidas ,Nike ,Under Armour ,Brooks ,New Balance ,Puma ,Diadora ,Saucony ,Skechers ו-Kappa. ביגוד הספורט וההנעלה נמכרים לצד מוצרים משלימים כמו אביזרי ספורט, מכשירי כושר, תיקים, כובעים, גרבי ספורט, מגוון רחב של בקבוקי ספורט, משקפות ועוד.

 

במרכז הפעילות השיווקית של המותג עמדו השנה חגיגות ה-70 למדינת ישראל, תוך עריכת פעילויות בנקודת המכירה, הטבות ברוח יום ההולדת ה"עגול" וקמפיינים לחשיפת ההטבות והמבצעים המיוחדים.

 


Club365

מועדון הלקוחות Club365 של המשביר נולד בשנת 2013. הנכס העיקרי של החברה הוא מאגר המידע של חברי המועדון המונה כ-700 אלף בתי אב ומעל מיליון מחזיקי כרטיסים. מועדון הלקוחות Club365 הוא מהמובילים בתחומו בישראל, ומציע לחברים בו מגוון רחב של הטבות בכל תחומי הפעילות של הרשת לאורך 365 ימים בשנה.

 

המועדון מעניק הטבות במשביר לצרכן ובמגוון רחב של רשתות נוספות. בין הרשתות ניתן למצוא את יינות ביתן, קשרי תעופה, צומת ספרים ושלמה סיקסט. בנוסף, מציע המועדון הנחות והטבות במופעים, בתחום הפנאי והאטרקציות למשפחה, ובמגוון מסעדות ברחבי הארץ.

 

מועדון 365 פיננסים

מועדון 365 פיננסים נמצא בבעלות משותפת של המשביר ויינות ביתן החזקות. החברה מהווה את הזרוע הפיננסית של המשביר ומטרתה קידום ופיתוח פלטפורמות לשיווק מוצרים פיננסים לחברי המועדון תוך שימוש ברצפות המכירה הקמעונאיות של החברות השותפות ובסיס הנתונים של מועדון 365. מועדון האשראי המאוחד מונה כיום כ-300 אלף כרטיסים, ומזכה את מחזיקי כרטיסי האשראי 365 Family בתוכנית נאמנות הצוברת 3% קאש בק (כסף בחזרה) בכל קנייה ברשתות השותפות, בהן המשביר לצרכן, יינות ביתן, מגה בעיר, קשרי תעופה, צומת ספרים ועוד. זאת בנוסף על ההנחות שחברי המועדון זכאים להן.

 

 דברים שלא ידעת על המשביר לצרכן

  • את השם המשביר" טבע ברל כצנלסון, על סמך הפסוק בספר בראשית, פרק מ"ב: "המשביר לכל עם הארץ".
  • שתי החנויות הראשונות של המשביר לצרכן שימשו במקור כחנויות נעליים.
  • לוגו המועדון הוא בצבעי כחול לבן כדי להדגיש את המקומיות והישראליות של בית הכלבו.
  • את הקריירה שלו החל רמי שביט, מבעלי המשביר לצרכן, כאיש מכירות של דלתות פלדה.
  • בסניפי המשביר לצרכן ברחבי הארץ מבקרים מדי חודש כ-2.5 מיליון צרכנים.
  • בכל שנה מפיקה המשביר לצרכן כ-60 תשדירי פרסומת.

 

אבני דרך בחייו של המשביר לצרכן

1947 - הסניף הראשון של המשביר לצרכן נפתח בירושלים.

2003 - קבוצת רמי שביט רוכשת את הרשת.

2011 - השקת סניף הדגל בכיכר ציון בירושלים.

2016 - המשביר לצרכן משיקה אסטרטגיה תקשורתית חדשה: "מותגים חו"ל המחיר משביר".

2018 - המשביר לצרכן חוגג יום הולדת 70 בסדרה של פעילויות תקשורתיות ושיווקיות.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות