הצרכנים קונים יותר מוצרים מותאמים אישית

ההתפתחות הדיגיטלית והקדמה הטכנולוגית הן הגורם המרכזי שעומד מאחורי טרנד הפרסונליזציה שכובש את הצרכנים מסביב לעולם

פורסם בתאריך: 10/07/2018, גיליון 1929

26% מהצרכנים בארצות הברית רכשו השנה מוצרים שהותאמו להם באופן אישי. כך עולה מדוח של חברת המחקר YouGov שפורסם לאחרונה. זאת, לעומת רק אחד מכל שישה צרכנים שרכש מוצרים מותאמים אישית בשנת 2015, כפי שעלה ממחקר של דלויט שנערך באותה השנה.

 

מהדוח של YouGov עולה, כי הקטגוריות שמובילות את טרנד המוצרים בהתאמה אישית הן: ביגוד והנעלה, מוצרים טכנולוגיים, מזון ומשקאות, חופשות ונסיעות ומוצרים לבית.

 

מהמחקר עלו הנתונים הבאים: חלק מהצרכנים, ברובם צעירים ומתקדמים טכנולוגית, אינם מרוצים ממוצרים שמתאימים לכלל האוכלוסייה; הצרכנים מוכנים לשלם יותר על מוצרים מותאמים אישית; בקטגוריית ההלבשה וההנעלה לדוגמה, 67% מהצרכנים שרכשו מוצרים מותאמים אישית היו מוכנים לשלם עבורם יותר ממחיר השוק.

 

נייקי. הפרסונליזציה מעודדת מעורבות
נייקי. הפרסונליזציה מעודדת מעורבות

עוד עלה, כי הצורך להתאמה אישית משתנה בין הקטגוריות השונות. כך למשל, בקטגוריית נעלי הסניקרס, הרצון של הצרכנים הוא להיות קריאטיביים וליצור לעצמם מוצר ייחודי שיבלוט לעומת נעלים דומות על רגליהם של צרכנים אחרים; בקטגורית המוצרים הטכנולוגיים, הצרכנים רוצים לייצר לעצמם בעלות חזקה יותר על המוצר באמצעות ההתאמה האישית; בקטגוריית המזון והמשקאות, התאמה האישית משויכת אצל הצרכנים דווקא להנאה הגדולה יותר שהם יוכלו לחוות מהמוצרים.

 

טרנד המוצרים המותאמים אישית נמצא במגמת עלייה בעיקר בזכות היכולות הטכנולוגיות, החל משלב עיצוב המוצרים באינטרנט ועד שלבי הייצור בהתאמה אישית שנהפך לנגיש וזול באופן משמעותי. גם מותגים גדולים נכנסו בשנים האחרונות לתחום המוצרים בתאמה אישית. נייקי למשל, הכניסה לחנות הדגל שלה בניו יורק את היכולת לעצב באופן אישי נעליים מסדרת Air Force 1 ופריטי לבוש שונים.


כתבות נוספות