הבייבי בומרס לא מתרשמים מחדשנות דיגיטלית

דו"ח של IBM קובע כי הצרכנים המבוגרים יותר אינם מודעים לרוב האפשרויות שמציעה החדשנות הדיגיטלית, ומעדיפים לוותר על אלו שזיהו

פורסם בתאריך: 06/06/2017, גיליון 1874

פערי הגישה בין הדורות כלפי חדשנות דיגיטלית בתחום חוויית הלקוח גדולים בהרבה מהערכת המשווקים, כך עולה מדו"ח חדש של המרכז לערכי המותג של חברת IBM. מהדו"ח עולה כי בני דור הבייבי בום מגלים עניין מועט יחסית בתחום חוויית הלקוח הדיגיטלית לעומת בני הדורות הצעירים יותר.

הבייבי בומרס. החיים יפים גם ללא אפליקציות
הבייבי בומרס. החיים יפים גם ללא אפליקציות
64% מבני דור המילניום אשר השתתפו במחקר העידו כי הם מתרגשים לגלות ערוצי חוויה צרכנית חדשים, לעומת 48% בקרב בני דור ה-X, ו-39% בלבד בקרב משתתפי המחקר מדור הבייבי בום. 
מהדו"ח עולה כי בני דור הבייבי בום מגלים אפתיה לאלמנטים מסוימים מעולם החוויה הצרכנית הדיגיטלית. כך למשל, 8 מתוך 10 צרכנים בני קבוצת הגיל הזו ויתרו על קנייה באמצעות אפליקציות קניות, מחוסר עניין או רצון.
כ-75% מבני הדור אשר השתתפו במחקר אמרו כי הם אינם מעוניינים לקבל התרעות מבוססות מיקום לגבי האפשרות לקבל מבצעים והנחות מקמעונאים, ואינם מעוניינים לאתר מוצרים באמצעות אפליקציות מבוססות מיקום.
מהדו"ח עולה שלצד הוויתור המודע של הצרכנים על חדשנות דיגיטלית, פעמים רבות הם פשוט אינם מודעים לה. כך למשל, מחצית מבני קבוצת הגיל הזו אינם מודעים לאפשרות לתקשר עם מחשבים או מערכות חכמות באמצעות פקודות קוליות, לעומת 25% מבני דור המילניום אשר זרים לטכנולוגיה.
"הגיל הוא נושא רגיש כאשר מדובר בחדשנות דיגיטלית", כתבו מחברי המחקר. "מצד אחד, המשווקים צריכים להימנע מהכללות ולספק לצרכנים חוויית לקוח המותאמת לו באופן אישי. אולם מצד שני, עליהם לשמור על מודעות בנוגע להבדלים הקיימים בין קבוצות הגיל השונות".

כתבות נוספות