רשתות המזון משקיעות באונליין - אבל הצרכנים לא נשארים בבית

האם השקעות העתק של קמעונאיות המזון במכירה מקוונת משתלמות ומה הפרופיל של הצרכן שקונה מזון באינטרנט? התוצאות המפתיעות של סקר חדש

פורסם בתאריך: 21/08/2018, גיליון 1935

רשתות המזון הגדולות משקיעות משאבים עצומים במעבר למכירות מזון באינטרנט. אך סקר חדש מראה כי לפחות בתקופה הקרובה, הצרכנים ימשיכו לערוך את רוב קניות המזון שלהם בסניפים.

 

מהסקר של גאלופ, שנערך בקרב 1,033 צרכנים בארצות הברית, עלה כי 84% מהצרכנים אמרו כי הם מעולם לא רכשו מזון באינטרנט; 11% אמרו כי הם מזמינים מוצרי מזון באינטרנט פעמיים בחודש או פחות, ורק 4% אמרו כי הם מזמינים מזון באינטרנט על בסיס שבועי.


קניות מזון מקוונות. הצרכנים ממש לא מוכנים
קניות מזון מקוונות. הצרכנים ממש לא מוכנים

באופן כללי, צרכנים שקונים מזון באינטרנט הם מבוססים יותר כלכלית והם הורים לילדים. רק 7% מהצרכנים שמרווחים פחות מ-75 אלף דולר בשנה אמרו כי הם מבצעים רכישות מזון באינטרנט. זאת, לעומת 12% מהצרכנים שמרוויחים מעל 75 אלף דולר בשנה. רק 7% מהצרכנים שאין להם ילדים מבצעים קניות באינטרנט, לעומת 14% מהצרכנים שיש להם ילדים מתחת לגיל 18.

האימוץ האיטי יחסית של רכישות מוצרי המזון באינטרנט מעורר דאגה בקרב הקמעונאיות הגדולות, שכאמור, משקיעות בתחום משאבים גדולים. כך למשל, וולמארט הכריזה על מערך רובוטי חדש לניהול ההזמנות המקוונות שלה, ואמזון החלה לאפשר ללקוחות הפריים שלה לאסוף את הזמנות המזון שלהם מסניפים של רשת Whole Foods. רשת טארגט ממשיכה להטמיע בסניפים שלה את השירות של חברת Shipt, המציעה משלוחי מזון לאותו היום.

 

בשנה שעברה, לדוגמה, סגרה אמזון את שירות אספקת מוצרי המזון הטריים, AmazonFresh, במספר אזורים בהם הוא פעל. מה שמעלה את השאלה, האם רשת שיווק אינטרנטית למוצרי מזון יכולה להפוך לרווחית.

כתבות נוספות