המשווקים משקיעים יותר בשיווק מבוסס משפיענים - אך כמה זה באמת שווה?

המשווקים בארה"ב משנים כיוון? במקום מגה-משפיענים שמגיעים למיליונים  - מיקרו-משפיענים שיכולים להביא למעורבות גדולה יותר


פורסם בתאריך: 26/02/2019, גיליון 1959

השימוש בשיווק מבוסס משפיענים צפוי לרשום צמיחה משמעותית גם השנה, אבל ההחזר על ההשקעה בערוץ השיווק הזה עדיין לא ברור. כך עולה מדוח של חברת SocialPubli.com, המספקת פלטפורמה למיקרו-משפיענים.

 

בסקר, שכלל 150 מנהלי שיווק ואנשי יחסי ציבור עלה, כי 60% מהם מתכננים להגדיל את השיווק מבוסס המשפיענים שלהם השנה וכי 84% מאמינים כי השיווק מבוסס המשפיענים הוא אפקטיבי עבורם. עוד עלה מהדוח, כי האתגר המשמעותי ביותר עבור משווקים שרוצים לעשות שימוש בטקטיקת השיווק הזו היא היכולת למדוד את ההחזר על ההשקעה.

 

28% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם רואים ביכולת למדוד את ההחזר על ההשקעה כאתגר המרכזי בתחום; 21% הצביעו על הבעיתיות בבדיקת האותנטיות של המשפיענים וקהל העוקבים שלהם, ו-16% אמרו כי האתגר המרכזי עבורם בתחום הוא למצוא את המשפיענים הנכונים עבור המותג שלהם. כמו במדיות אחרות, היכולת למדוד את ההחזר על ההשפעה נובעת מהקושי לחבר בין הערך שמביא המשפיען וההפצה שלו ברשתות החברתיות, לבין המכירות עצמן.

 

מיקרו-משפיענים. שווים את ההשקעה?
מיקרו-משפיענים. שווים את ההשקעה?

בעבר, המותגים חיפשו בעיקר אחר משפיענים עם קהל עוקבים עצום, מתוך הנחה כי יכולות ההפצה הגדולות שלהם יעזרו להגיע למאות אלפי צרכנים בזמן קצר. אבל כיום, המגמה משתנה והמותגים מחפשים אחר משפיענים עם קהל עוקבים קטן יותר, אבל עם רמת מעורבות גבוהה יותר. חלק מהמותגים החלו גם לחפש מה שכבר זכה לשם ננו-משפיענים – משפיעני רשת עם 2,000 עוקבים בממוצע, הפועלים בנישות ממוקדות.

 

כאשר התבקשו המשווקים לציין כיצד הם מודדים את ההחזר על ההשקעה בשיווק מבוסס משפיענים, חלק משמעותי מהם (26%) שמו דגש על רמת המעורבות של העוקבים בקמפיין; 13% אמרו כי הם מבססים את ההחזר על ההשקעה לפי התנועה שמגיעה לאתר המותג, ו-13% אמרו כי הם מודדים מכירות או לידים.

"המשווקים מחפשים אחר משפיענים שיכולים ליצור שיח טבעי, והם מעדיפים איכות על גבי כמות" אמר איסמאיל אל קודסי, מנכ"ל SocialPubli.com.

 

בסקר נוסף של חברת Talkwalker, המנטרת שיח ברשתות החברתיות, אמרו 40% מהמשתתפים כי האתגר המרכזי עבורם בשיווק מבוסס משפיענים הוא היכולת למדוד את ההחזר על ההשקעה.


כתבות נוספות