מוריס קאהן: "אם לא ניזהר, אנחנו עלולים לאבד את המדינה"

איש העסקים והפילנתרופ הוזמן לקבל אות ההצטיינות מטעם ארגון Superbrands ישראל על תרומתו לפרויקט החללית בראשית, והתייחס בנאומו למצב הפוליטי: "האומה שלנו מחולקת וזה רציני מאוד"

קרן נתנזון, ynet. פורסם בתאריך: 10/12/2019, גיליון 1995

איש העסקים והפילנתרופ מוריס קאהן התריע ביום רביעי האחרון בנאומו בטקס השנתי של ארגון "Superbrands ישראל" במרכז פרס לשלום ולחדשנות כי יש "להיזהר מהפילוג הנוכחי בישראל, שסופו יכול לעלות באובדן המדינה". קאהן הוזמן לקבל את אות ההצטיינות של הארגון על תרומתו לפרויקט החללית בראשית שהגיעה לירח. הוא תרם לדבריו 50 מיליון דולר לטובת המיזם.

 

"אנחנו לקראת בחירות שלישיות, האומה שלנו מחולקת וזה רציני מאוד. אני לא יכול לראות כיצד אנחנו מתאחדים חזרה, אבל זה הכרחי מאוד שכך נעשה", אמר קאהן, שנמנה עם מייסדי חברת אמדוקס ומדורג בצמרת רשימת עשירי ישראל.


 צפו כאן בווידאו מהטקס:

צילום: חגי דקל. באדיבות ynet


קאהן, שגדל בדרום אפריקה וחזה מקרוב במשטר האפרטהייד, הוסיף: "מה שממש מטריד אותי, זו ההתקפה שאני רואה על העיתונות, על בתי המשפט, על השופטים ועל המשטרה. אנחנו אומה צעירה מאוד, ואם לא ניזהר אנחנו עלולים להפסיד את המדינה הזאת שנלחמנו ונאבקנו עליה. ההישגים שלנו באמת מדהימים. יש לנו הרבה ממה להתגאות, אבל הסיטואציה כרגע היא מסוכנת מאוד וזה מדאיג אותי. אני לא מכיר אף אחד שלא דואג לילדיו, לנכדיו ולעתידם. הדמוקרטיה הזאת שיש לנו היא דמוקרטיה לכולם. יש לנו את הכרזת העצמאות שבה רשום שהמדינה הזאת היא לכל האנשים ולכל האזרחים. יש לנו רק מדינה אחת, אם לא ניזהר, אולי יום אחד נהיה רק אפיזודה היסטורית חולפת".

 

דברים דומים נשמעו מזוכה נוסף באות הצטיינות על תרומה לקהילה - היזם מתי כוכבי, החתום על "הסטורי של אווה" - מיזם הנצחת השואה שהנגיש את הנושא דרך שימוש בפלטפורמת האינסטגרם. "אנחנו חוגגים היום את עולם המותגים. כאן צריך להזכיר לכולנו שהדמוקרטיה היא מותג על, היא מותג ערכי, מוסרי, קיומי, שהוא קריטי לחיי היום יום שלנו ואנחנו צריכים לחנך אנשים צעירים מהי הדמוקרטיה ולהזכיר לנו ולעולם מה קורה כאשר מוותרים עליה", אמר בהתייחסו לעליית גל האנטישמיות בעולם כלפי יהודים לצד חשיבות שמירת הצביון הדמוקרטי של ישראל.

 

מוריס קאהן מקבל את אות ההצטיינות של Superbrands
מוריס קאהן מקבל את אות ההצטיינות של Superbrands

הטקס השנתי של ה-superbrands התקיים, זו השנה ה 11 בארץ, בעקבות פרסום רשימת מותגי העל של ישראל, על ידי ארגון ה-Superbrands הבינלאומי ביוני האחרון. הרשימה מגובשת לאחר מחקר צרכנים מקיף שנערך בישראל, ושבמהלכו בחרו הצרכנים בישראל ב-29 קטגוריות שונות את מי שבעיניהם נחשבים: "מותגים מצטיינים, שלצרכנים בישראל יש קשר רגשי חזק ועמוק במיוחד איתם". בין הזוכים השנה באות ההצטיינות היה גם איש העסקים רוני צארום, מייסד עמותת יוניסטרים לעידוד הקמת סטארט אפים של בני נוער בפריפריה, בכדי לסייע להם לשבור את תקרת הזכוכית. כמו כן הוענק פרס המעורבות בקהילה על שם פולה מוזס ז"ל ל שמואל דורנשטיין, יו"ר ובעלי חברת "רב בריח" על התמיכה והחסות בענפי הספורט האולימפי בישראל.

 

את הפרס הקרוי על שמה של פולה, אשתו של נח מוזס ז"ל, הבעלים והעורך האחראי הראשון של "ידיעות אחרונות", העניקו מנכ"לית Superbrands אתי עמיעד ועורך "ידיעות אחרונות", נטע ליבנה לשמואל דורנשטיין, יו"ר ובעלי "רב בריח" על קידום הספורט האולימפי בישראל, לאחר שבשנים האחרונות החליטה החברה להירתם ולסייע כלכלית לענפים שונים, ביניהם הענקת חסות למתעמלת האומנותית הבכירה של ישראל לינוי אשרם שזכתה בתקופה האחרונה בארבע מדליות באליפות העולם ולטניסאית אלופת ישראל יוליה גלושקו, לצד תמיכה בענפי ספורט נוספים בישראל כטניס וכדורסל.


מתי כוכבי מקבל את אות ההצטיינות על תרומה לקהילה של Superbrands
מתי כוכבי מקבל את אות ההצטיינות על תרומה לקהילה של Superbrands

ארגון Superbrands הבינלאומי הוקם לפני יותר מ-28 שנים בבריטניה במטרה להכיר ולהוקיר פעילות שיווקית יוצאת דופן של מותגים ושל מנהלים. הארגון פעיל בכ-70 מדינות מסביב לעולם, ולפני 11 שנים החל לפעול גם בישראל. במסגרת פעילות הארגון נערך בכל מדינה מחקר הקובע מי הם מותגי־העל אותם בוחרים קהל הצרכנים במדינה.

 

בשנים האחרונות, העניק הארגון הבינלאומי אותות הצטיינות למנהלים בכירים בישראל ולאנשי ציבור שונים ובכללם שמעון פרס ז"ל, משה כחלון (בכהונתו כשר התקשורת), גלעד ארדן (בכהונתו כשר להגנת הסביבה), דן פרופר, מיכאל שטראוס, ליאון קופלר מייסד סופר-פארם, ברונו לנדסברג ז"ל מייסד סנו, ד"ר אלי פישר מייסד חברת ד"ר פישר, דב לאוטמן ז"ל, אלי הורוביץ ז"ל, דוד עזריאלי ז"ל, רמי לוי, דוד פורר, גבי ואתי רוטר מנכ"לי קסטרו ישראל, דוד פתאל, איציק אברכהן ואישים נוספים.

 

בישראל, מייצגים את הארגון אתי עמיעד וערן יסעור, המוציאים לאור של העיתון פורום שיווק והמארגנים של פרסי החדשנות של מוצר השנה בישראל.


לכתבה המקורית באתר ynet

כתבות נוספות