בעולם הדיגיטלי החנות הפיזית היא המדיה

חנויות מקוונת רבות שהחלו את דרכן באינטרנט בלבד החלו לאחרונה לפתוח גם מתחמים קמעונאים קטנים במרחב הפיזי, כדי להציג ללקוחות חוויה שונה לחלוטין

פורסם בתאריך: 24/04/2018, גיליון 1918

שלושה מייסדים של חנויות קמעונאיות שהחלו את דרכן בעולם המקוון ולאחר מכן פתחו חנויות פיזיות דיברו בכנס הקמעונאות הגדול, Shoptalk, שמערך לאחרונה בארצות הברית ודנו בקשר ההדוק בין שני הערוצים.

 

איתן סונג, מייסד שותף במותג האופנה Frank And Oak, סיפר כי המותג מחזיק כיום 17 סניפים פיזיים הממוקמים בערים מרכזיות לכל אורכה של המדינה, בשכונות טרנדיות וזולות יחסית המאוכלסות בעיקר על ידי צעירים.

 

Frank And Oak. נהנים משני העולמות
Frank And Oak. נהנים משני העולמות

המותג משרת יותר משלושה מיליון צרכנים, בעיקר בני דור המילניום, המזמינים דרך האתר שלו או מנויים על שירות החבילות האישיות שמגיעות ללקוחות בכל חודש. "אנחנו מסתכלים על החנויות כמדיה פרסומית", אמר סונג והוסיף, כי "החנות המקוונת שלנו מפסידה כמות גדולה של דאטה חשובה, ולכן חשוב לאסוף את הנתונים בחנויות הפיזיות ולהשתמש בהם גם לשאר הערוצים".

 

החנות המקוונת לנעלים איטלקיות, M.Gemi, מחזיקה מספר חדרי מדידה קבועים וזמניים במקומות שונים בארצות הברית. לדברי בן פיסצ'מן, מנכ"ל החברה, העובדה הזו היא אחת מנקודות הבידול החשובות של המותג. "אנחנו למעשה כמו אופנה מהירה לנעליים". בחנויות החברה ניתן למצוא בכל זמן נתון מספר קטן של דגמים, המשתנים לעיתים קרובות.

 

נכון לעכשיו מחזיקה החברה בחנות בניו יורק וחנות נוספת בבוסטון, כמו גם משאית החונה מחוץ לקניונים, מגישה גלידה איטלקית ומאפשרת מדידות. לאחר המדידה, המוצרים מגיעים לבית הלקוח תוך 48 שעות. "המיקומים הפיזיים מאפשרים לנו לספק ללקוחות חוויה טובה יותר של הכרות עם המוצרים שלנו ועם האיכות של המותג", הוסיף פיסצ'מן.

 

חנות תיקי הנסיעה האיכותיים, Awaytravel.com, מחזיקה בארבע נקודות מכירה פיזיות בארבע ערים בארצות הברית. לדברי ג'ן רוביו, מנכ"לית החברה, החנויות משמשות למקום מפגש וכל אחת מהן מעוצבת בצורה שונה לחלוטין.

כתבות נוספות