דוח: כך מערכות ההפצה המיושנות פוגעות במכירות של הקמעונאים

רוב מערכות ההפצה הקיימות היום אינן עושות שימוש בטכנולוגיות חדשות של לימוד מכונה וחיזוי מבוסס ביג דאטה – מה שמביא להשפעה שלילית על המכירות

פורסם בתאריך: 22/05/2018, גיליון 1922

ניהול נכון של שרשרת האספקה הפך להיות אחד המרכיבים החשובים ביותר להצלחה, או לכשלון, של חברות השיווק והקמעונאים. למרות זאת, דוח חדש מגלה כי מערכות החיזוי שנמצאות בשימוש אצל מרבית הקמעונאים אינן מעודכנות ואינן כוללות בתוכן מערכות חיזוי מבוססות דאטה. הדוח, שכלל שיחות עם 100 קמעונאים ומשווקים מובילים בארצות הברית, נערך על ידי חברת Blue Ridge המספקת פתרונות מתקדמים לשרשרת האספקה.

 

מהדוח עולה, כי 37.4% מהנסקרים אמרו כי האתגר המרכזי שלהם בשלוש השנים הבאות הוא דפוסי הביקוש המורכבים שהתפתחו בשנים האחרונות; 30.6% מהמשתתפים בסקר אמרו כי האתגר המרכזי שלהם בניהול שרשרת האספקה הוא התנודתיות הגבוהה בשוק, לצד המעבר של הצרכנים לרכישות בערוצים המקוונים.

 

שרשת האספקה. עוד ועוד נתונים
שרשת האספקה. עוד ועוד נתונים

עוד עלה מהדוח, כי דפוסי הביקוש המורכבים, המיוחסים בעיקר להתפתחות הערוצים המקוונים, גורמים לחברות להחזיק מלאי גדול יותר בכל זמן נתון. למרות שהקמעונאים מחזיקים מלאים גדולים יותר כדי לתת מענה לתנודתיות בשוק, הגידול במלאי אינו מתרגם לרוב למכירות גבוהות יותר ובנוסף מביא לעלייה בהוצאות.

 

"הבעיה הזו נגרמת בגלל מגוון של סיבות", כתבו מחברי הדוח. "מאחר שהביקושים מורכבים יותר, מנהלי שרשרת האספקה בחברות אינם יכולים להגדיל את המלאי שלהם לכל ערוצי השיווק. ניהול על בסיס של כללי אצבע ותחושות גורם לרוב להגדלת המלאים, אבל אינו תורם בהכרח לעלייה במכירות", נכתב בדוח. מהדוח עלה עוד, כי גורמי הביקוש המסורתיים, כמו למשל שינויים במחיר והנחות ומבצעים, עדיין מניעים את מודלי החיזוי שהם בעלי חשיבות גדולה לניהול המלאי ומבצעים.

 

רק 5% מהקמעונאים שהשתתפו במחקר אמרו כי הם משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות של לימוד מכונה ואינטליגנציה מלאכותית כדי לחזות את הביקושים. בתשובה לשאלה אילו יכולות אסטרטגיות הן החשובות ביותר לצורכי תכנון המלאי ואופטימיזציה עבור הארגון שלהם, התשובה הנפוצה ביותר הייתה יכולות אנליטיות מתקדמות. באופן כללי, רק 35 מהמשתתפים בסקר אמרו כי הארגון שלהם משתמש בכלי אנליזה אפקטיבים לניהול המלאי.

 

לסיכום כותבים מחברי הדוח, כי כלים מתקדמים יותר, המבוססים על לימוד מכונה, ביג דאטה ואינטליגנציה מלאכותית, יוכלו לעזור לחברות לנהל את המלאים ואת שרשרת האספקה שלהן בצורה טובה יותר, לחסוך בעלויות ולהגדיל את המכירות באופן כללי.


כתבות נוספות