התנגשות בדרך ללייקים: המשווקים רוצים לשלוט על המשפיענים

מצד אחד, המותגים רוצים לתת למשפיענים שלהם חופש יצירתי,  אך מהצד השני, הם רוצים שליטה מלאה בתכנים


פורסם בתאריך: 31/12/2019, גיליון 1997

במובנים רבים משפיעני רשת דומים לדמויות התאגידיות בהן נעשה שימוש בעולם השיווק בשנים עברו. פרצוף מוכר המעניק למותג קול אנושי יותר, שדרכו ניתן לתקשר בצורה קלה מסרים לצרכנים. אך אחד האתגרים המרכזיים העומדים בפני מנהלי השיווק הוא שמירת האיזון בין הצורך לשלוט במסרים, לבין הרצון של המשפיענים ליצור מסרים אותנטיים המתאימים לקהל העוקבים שלהם.

 

דוח חדש מגלה כי כמעט מחצית מהמשווקים מרגישים שעליהם להיות בשליטה מלאה על כל התקשורת הכתובה והוויזואלית בתכנים של המשפיענים איתם הם עובדים. הדוח, נערך על ידי חברת Takumi, המתמחה בשיווק מבוסס משפיענים.

 

חלק לא מבוטל מהמשפיענים עובד בכל זמן נתון עם מספר מותגים, כאשר, בסופו של דבר, המטרה המרכזית של המשפיענים היא לבנות את המותג שלהם ולא את המותג המשלם. דוגמה למתח בין נאמנות למותג המשלם לבין נאמנות למשפיען המשולם, ניתן למצוא בריב המתוקשר בין בלוגר היופי ג'יימס צ'ארלס לקולגה שלו טאטי ווסטברוק.

 

ג'יימס צ'ארלס. מי כאן המותג?
ג'יימס צ'ארלס. מי כאן המותג?

צ'ארלס פרסם תכנים הכוללים את מותג הוויטמינים SugarBearHair - מתחרה ישיר ב-Halo Beauty של ווסטברוק. ווסטברוק יצאה נחרצות נגד צ'ארלס בסרטון ווידוי בן 43 דקות, ומעריציה נקטו בפעולות תגמול שכללו התנתקות טוטאלית מהמותגים של הוולוגר.

 

השיווק מבוסס המשפיענים עומד בתנאים הבסיסיים הנדרשים לתקשורת מוצלחת עם הצרכנים. המידע מגיע ממקור מהימן, הוא עמוס בבידור, הוא נגיש (בהתחשב באופיו הדיגיטלי) והוא אינפורמטיבי.

שיווק מבוסס משפיענים מייצר מצד אחד הזדמנויות רבות לתקשורת בלתי אמצעית עם הצרכנים, אך מהצד השני מגלם בתוכו סיכונים רבים.

 

בתקופה בה השיווק מבוסס המשפיענים הפך להיות חלק לא מבוטל מתמהיל של משווקים רבים, נדרשת חשיבה מחודשת של הפעילות בתחום, על מנת שהסיכונים לא יגברו על הסיכויים.

כתבות נוספות