הפרסום בפודקאסטים שובר שיאים: בדרך לחצות את רף מיליארד הדולר

הפורמט הפרסומי החדש זוכה לאהדת המפרסמים, משום שהוא מאפשר להגיע לקהל מעורב ושבוי, על בסיס תחומי עניין מוגדרים

פורסם בתאריך: 18/06/2019, גיליון 1973

בשנה שעברה הגיע הפרסום בפודקאסטים בארצות הברית ל-479 מיליון דולר, ועד 2021 הוא צפוי לחצות את רף מיליארד הדולר. כך עולה מדוח חדש שפורסם לאחרונה על ידי לשכת הפרסום האינטראקטיבי (IAB).

 

"הצרכנים מקדישים יותר ויותר זמן להאזנה לפודקאסטים", אמרה אנה בגר, סגנית נשיא בלשכת הפרסום האינטראקטיבי. לדבריה, הפרסום בפודקאסטים מספק למפרסמים ערוץ פרסומי ייחודי המספק מעורבות אמיתית עם לקוחות מפולחים בהתאם לתחומי התעניינות שונים.

 

נכון להיום, ניתן למצוא מאות אלפי פודקאסטים בתחומים שונים ומשונים ביותר ממאה שפות, כאשר מספר הפודקאסטים גדל במהירות עצומה.

 

פודקאסטים. ערוץ פרסומי שצומח במהירות
פודקאסטים. ערוץ פרסומי שצומח במהירות

בסקר שנערך מוקדם יותר השנה על ידי Edison Research עלה כי 70% מהצרכנים בארצות הברית מכירים את המושג "פודקאסט". זאת, לעומת רק 43% שהכירו את המושג לפני 10 שנים.

 

ב-2018, חמשת סוגי הפודקאסטים הפופולריים בארצות הברית היו בנושאים: חדשות ופוליטיקה, קומדיה, עסקים, חינוך ואומנות. חמשת הז'אנרים הללו היו אחראיים ל-66% מסך תקציבי הפרסום שהוקצו לפודקאסטים.


מהנתונים של IAB עולה, כי יותר משני שליש מהפרסומות (או ליתר דיוק חסויות) בפודקאסטים הוקראו על ידי מגישי הפודקאסט באופן אישי. השליש הנוסף התבסס על פרסומות אודיו שהוקלטו מראש על ידי המפרסמים.

 

יותר משליש מהפרסומות בפודקאסטים היו באורך של דקה, מה שהפך לפורמט הזמן המקובל ביותר לפרסום בתחום. פרסומות אחרות במהלך הפודקאסטים היו באורך של 90 שניות, או 15 שניות.

כתבות נוספות