מלונות דן: חופשה כמו של הסלבס באינסטגרם

השנה השיקה הרשת מחדש את דן קיסריה, פתחה שלושה מלונות נוספים והייתה ליחידה בענף שזכתה במעמד "פלטינה פלוס" בדירוג מעלה ל-2019 כשהיא מגשימה את הסלוגן "ליהנות מהטוב ביותר"

פורסם בתאריך: 10/12/2019, גיליון 1995

סיפורה של רשת מלונות דן החל בשנת 1947 כאשר האחים יקותיאל ושמואל פדרמן רכשו את פנסיון "קטה דן", בן 21 החדרים, על חוף ימה של תל אביב. הפנסיון שופץ והפך למקום מפגש קבוע של מנהיגי מדינת ישראל הצעירה. לאחר קום המדינה הוחלט על בניית מלון פאר בן מאה ועשרים חדרים, וב-1953 נפתח המלון הראשון ברשת – דן תל אביב. הרשת, הוותיקה בישראל בתחום המלונאות, כוללת כיום 18 מלונות בישראל ומלון בהודו, שנפתח לאחרונה.

 

רשת מלונות דן מציעה לאורחיה מגוון מלונות למטרות נופש ועסקים. על מנת להעניק לאורחים חוויית אירוח מלאה, שמה הרשת דגש על רמת אירוח ושירות גבוהות, וזאת בהתאם לערכי המותג ולסלוגן של הרשת - "ליהנות מהטוב ביותר". כחלק מערכי המותג, הרשת חותרת לבידול בתי המלון שבבעלותה, כך שלכל אחד מהם אופי וסגנון משלו. מלון הדגל של הרשת, המלך דוד בירושלים, משתייך לארגון "The Leading Hotels of the World" שמאגד מלונות מהמובילים בעולם.

 

במקביל לפעילותה בתחום המלונאות, מפעילה הרשת גם מרכז קניות, מרכז כנסים בינלאומי, והיא שותפה עם חברת אורט ישראל באורט דן גורמה – מרכז קולינרי גבוה ובית ספר לאומנויות הבישול. כמו כן, רשת דן מפעילה חמישה טרקליני אח"מ (VIP) בנתב"ג בשיתוף עם חברת QAS, ואת חברות ההסעדה "טיב וטעים" ו"עידית", המספקות ארוחות לשוק המוסדי ולחברות.

 


הסביבה התחרותית

שוק המלונאות בישראל נוסק בשנים האחרונות, בעיקר בשל צמיחה משמעותית בתיירות נכנסת. לצד רשת מלונות דן, פועלים עוד כארבע רשתות גדולות בשוק, מלונות פרטיים ופתרונות אירוח נוספים כמו Airbnb. להמשך הצמיחה הכלכלית והגידול בצריכה בשוק המקומי יש גם השפעה מכרעת על התחום.

 

האתגר השיווקי

על רקע התנודתיות בשוק, הצורך להתמודד עם ענקיות טכנולוגיה ותחרות גוברת מצד רשתות בינלאומיות, התחדד הצורך של מלונות דן לייצר בידול בזירת החדשנות ולהרחיב את פריסת הרשת כך שתפגוש את הלקוחות בכל מקום בישראל. אתגר החדשנות הפך בשנים האחרונות לקריטי לאור המאפיינים של הדור החדש של הלקוחות, שמזמין לרוב מלונות בערוצים דיגיטליים ומחפש טרנדים כמו מלונות בוטיק ופתרונות לינה אלטרנטיביים דוגמת Airbnb.

 


הפתרונות היצירתיים

ברשת מלונות דן הבינו כי לקוחות הדור החדש מחפשים בבילוי בבית מלון לא רק חופשה או מקום לשהות בו, אלא חוויה מלאה ומפנקת שכוללת אוכל, בר ושירות ברמה גבוהה, ספא, פעילות איכותית לילדים ומוקדי בילוי נוספים בסביבת המלון. ללקוח העסקי, מציעה הרשת פתרונות לעבודה מחוץ למשרד כמו מתחמי עבודה משותפים וחדרי ישיבות קטנים וגדולים להשכרה. הרשת החליטה להפוך את החוזקות והמוניטין שצברה לאורך השנים בהקפדה ושירות, ליתרון מבדל – ולהציע את כל השירותים האלו ברמת שירות גבוהה ומוקפדת, תוך התאמה לצרכים האישיים של כל לקוח.

 

השקה מחודשת למלון דן קיסריה - המהלך המרכזי בשנה החולפת היה שיפוץ, שדרוג, ולמעשה בנייה והשקה מחדש, של מלון דן קיסריה הוותיק. המלון המיתולוגי

 

שנבנה לחוף ימה של קיסריה על ידי הברון דה רוטשילד לטובת חוג הסילון של שנות השישים, הפך ל"ריזורט" חדשני ומעודכן, המספק חוויה ייחודית כוללת ושלמה של אושר ורוגע. המטרה הייתה להפוך את המלון הקלאסי למתחם חוויות כולל עם דגש על יוקרה ובילוי שכאילו נלקח מחיי הכוכבים באינסטגרם. את מהלך השיפוץ המקיף ליווה האדריכל אילן פיבקו, שעיצב מחדש את השטחים הציבוריים. רוני פדרמן, אדריכלית הפרוייקט, עיצבה מחדש את החדרים באופן שיגרום לכל אורח להיות מאושר בריזורט בהשוואה לשגרה. החדרים החדשים והשטחים הציבוריים עוצבו בשילוב אמנות ישראלית עכשווית. כך למשל הוצבו בשטח הגן 15 פסלים שיצר הפסל חתן פרס ישראל, יעקב דורצ'ין. בנוסף, אורחי הריזורט יכולים ליהנות מהקונספט הקולינרי חדש כמו גם מבר קולינרי עשיר, קוקטיילים מיוחדים ובר משקאות קיץ. מהלך ההשקה לווה בקמפיין פרסומי נרחב תחת המסר "Happiness is Around".



התרחבות רשת מלונות דן. בשנה החולפת גדלה מצבת המלונות ברשת בשלושה בתי מלון נוספים, לאחר שנרכשו מרשת רימונים. במסגרת העסקה, רכשה הרשת והשיקה מחדש את מלונות "רות" בצפת, "מעיין" בנצרת ו"נפטון" באילת. באמצעות הרחבת הפריסה, מבקשים ברשת מלונות דן להגיע לקהלים חדשים ולחזק את הנוכחות במקומות בהם הלקוחות נופשים.

 

מלון Link hotel & hub. רשת מלונות דן ממשיכה לפתח את שירותי המלון החדש שפתחה בשנה שעברה, במטרה לתת מענה מתמיד לטרנדים ולהצמיח חדשנות בשוק המלונאות. המלון החדש בשדרות שאול המלך בתל אביב מציע חוויית אירוח אורבנית באווירה טכנולוגית ועדכנית, כאשר הלובי המסורתי נהפך ל-HUB - חלל עבודה משותף הכולל שולחנות עבודה, חדרי פגישות בגדלים שונים, שולחן ביליארד ומשחקי וידאו ולוח. בנוסף, אפליקציית LinkApp העומדת לרשות האורחים, מסייעת להם לבצע באופן ישיר צ'ק אין ואאוט, להזמין מגוון משירותי המלון ולבצע פעולות בתוך החדר - מפתיחת הדלת, דרך הפעלת הטלוויזיה והמזגן ועד לכיוונון עוצמת האור וגוני התאורה בחדר.

 

The Den. כחלק מרצון הרשת להתרחב אל מחוץ לגבולות המדינה, הושק המלון הראשון בבנגלור שבהודו – The Den. המלון שנפתח לפני כשנתיים נמצא בלב עמק הסיליקון של הודו ומציע חוויה משודרגת לאנשי עסקים. העיצוב כולל חללים מרווחים ואזורים המיועדים לפגישות עסקיות, שירותים טכנולוגיים מתקדמים, מסעדות ומרכז כנסים המתפרש על פני 10,000 מ“ר.

 


דברים שלא ידעת על רשת מלונות דן

  • מלון המלך דוד בירושלים הוא המארח הרשמי של מדינת ישראל ואחד מארבעה מלונות דן בבירה.
  • מלון דן תל אביב נחשב למלון של המפורסמים והאמנים הבינלאומיים שמגיעים לישראל. התארחו בו אמנים כמו בון ג'ובי, ג'ניפר לופז, מייקל ג'קסון, מדונה, בריטני ספירס, ליאונרד כהן, פול מקרטני, ליידי גאגא, הבקסטריט בויז וג'סטין ביבר.
  • רשת מלונות דן זכתה במעמד "פלטינה פלוס" ברשימת דירוג מעלה לשנת 2019. לאחריות חברתית בעסקים והיא הרשת היחידה מענף המלונאות המופיעה בדירוג.
  • מועדון הלקוחות e-DAN מונה כחצי מיליון חברים.
  • למעלה מ-60% מאורחי מלונות דן הם תיירים.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות