נייקי הופכת את אינסטגרם לערוץ מכירות רשמי

יצרנית נעלי הספורט מתעתדת להשיק קולקציות ייעודיות לחשבון האינסטגרם שלה, ולהפוך אותו לכלי הפצה משמעותי לצד המכירות הישירות

פורסם בתאריך: 18/07/2017, גיליון 1880

יצרנית אופנת הספורט נייקי תשיק בקרוב ערוץ מכירות ייעודי ברשת החברתית אינסטגרם. 
הפרטים המדויקים על שיתוף הפעולה בין החברות טרם נחשפו, אולם מדיווח שהתפרסם בערוץ הכלכלי בלומברג עולה כי נייקי מתכננת להציע לחברים ברשת החברתית חוויית קניות מהירה ועדכנית הישר מהטלפון הנייד שלהם.

נייקי. מעכשיו גם באינסטגרם
נייקי. מעכשיו גם באינסטגרם
המהלך של היצרנית הרים גבות לא מעטות בתעשיית השיווק, בעיקר מכיוונם של אלו הטוענים כי הרשתות החברתיות לא הצליחו לספק ערוץ מכירה יציב המספק החזר משמעותי להשקעה. 
שיתוף הפעולה עם אינסטגרם הוא רק אחד מהמהלכים שביצעה נייקי בעולמות הדיגיטל לאחרונה. בחודש שעבר הכריזה החברה על שיתוף פעולה עם הקמעונאית המקוונת אמזון, במסגרתו תמכור את מרכולתה באופן ישיר לצרכנים. נייקי גם שידרגה את אפליקציית הריצה שלה Nike+, והוסיפה את האפשרות לרכוש דרכה נעלי ריצה ישירות מהחברה.
המהלך של נייקי נובע מתפיסה לפיה עולם נעלי הספורט ונעלי הריצה מגלם בתוכו אובססיה לשיתוף ברשתות החברתיות. כך למשל, בשנה שעברה השיק יזם צעיר בן 17 אתר שיתוף חברתי תחת השם Sneakmart. האתר פונה לקהל של אספני סניקרס וזוכה להצלחה גדולה בקרב קהל היעד שלו. אתר אחר בשם StockX מספק סוג של בורסה לסניקרס לאספנים אדוקים.
למרות שטרם פרסמה הודעה רשמית, נייקי מתכוונת להציג דגמים ייחודיים שיופצו רק באמצעות האינסטגרם. במהלך מסוג זה יכולה גם אינסטגרם להרוויח קהלים חדשים, שעד היום נמנעו מלהיכנס אליה באופן קבוע.

כתבות נוספות