מגמה חדשה: קמעונאים מחפשים מנהלים מחוץ לענף כדי לא להישאר מאחור

השינויים המשמעותיים שעוברים על התחום גורמים לבעלי המניות ברשתות השיווק להביא מנהלים בכירים מבחוץ שיובילו מהפכה

פורסם בתאריך: 14/08/2018, גיליון 1934

מאמר שהתפרסם לאחרונה במגזין פורבס התייחס לעובדה כי מספר חברות קמעונאיות שכרו מנהלים בכירים מתחומים אחרים על מנת להוביל את הארגון ולהתאים אותו למהפכה הדיגיטלית שעוברת על התעשייה.

 

כך למשל, ג'ני ויטסיד, מי שעבדה שני עשורים בחברת אמריקן אקספרס, נהפכה לאחרונה למנהלת חוויית הלקוח הראשית ברשת וולמארט; דרסי פניק, מי שניהל את החברה-הבת של אמזון בתחום האופנה, Shopbop, הפך לנשיא בית רשת בתי הכלבו נימן מרקוס וג'ון גהר, מנהל סחר בחברת H-E-B, הפך לסגן נשיא לסחר ברשת The Container Store.

 

"אני חושב שמדובר בצעד טבעי ומבורך שנדרש לאור השינויים העצומים שעוברים על התעשייה", אמר כריס וולטון, יועץ לנושאי קמעונאות ולשעבר סגן נשיא בכיר לשעבר ברשת טארגט, בהתייחסות למאמר של פורבס על הבאת מנהלים בכירים מחוץ לתעשייה.

 

וולמארט. האם מנהלים שהוצנחו מבחוץ יעשו את העבודה
וולמארט. האם מנהלים שהוצנחו מבחוץ יעשו את העבודה

במקרה של וולמארט מדובר בפעם הראשונה שהרשת שוכרת אישה לתפקיד בכיר במערך השיווק שלה, כמו גם הפעם הראשונה שהיא מביאה לתפקיד מסוג זה מנהל מחוץ לחברה. "ג'ני תשחק תפקיד מרכזי בהסתכלות אחר המותג שלנו, אחר חוויית הלקוחות, ואחר מסע הלקוח מהרגע שנכנס לחנות ועד השלמת הקנייה", אמר מנכ"ל וולמארט צפון אמריקה.

 

מאמר נוסף בנושא שהתפרסם במגזין Drapers לפני כשנה התייחס לשכירת מנהלים בכירים מחוץ לענף על ידי החברות הקמעונאיות מארקס אנד ספנסר ו-House of Fraser. במאמר נכתב, כי הנהלות החברות פתוחות כיום יותר לשכור מנהלים בכירים מחוץ לחברה, תוך הנחה שהם יוכלו להביא ולהטמיע בארגון מודלים עסקיים חדשים במהירות גדולה יותר ממנהלים שגדלו בתוך הארגון. "בעידן בו הקמעונאים נאבקים על מיקומם ונאלצים להציג חדשנות בכל שרשרת האספקה, נדרשת יצירתיות רבה יותר", אמרה מארי פורד, מנהלת סוכנות ההשמה לבכירים AquaRetail בראיון למגזין.

 

נכון להיום, קשה להגיד האם בכירים שהוצנחו לענף הקמעונאות מתחומים אחרים אכן הובילו לשינוי המיוחל. על כל הרבט ג'ולי (בסט ביי) או בריאן קורנל (טארגט), שסיפקו את הסחורה, ניתן למצוא גם דוגמאות למנהלים בכירים שלא הצליחו לבצע את המהפכה בארגון אליו הם נשכרו.


כתבות נוספות