בשר ללא בשר? אלו הטרנדים שכבשו את שוק המזון בניו יורק

הבשר נטול הבשר וה-CBD מחליפים את המילים "אורגני" ו"נטול גלוטן". ומה עוד כיכב בשוק המזון?

פורסם בתאריך: 16/07/2019, גיליון 1977

בעוד שמילים כמו "אורגני", "מקומי" ו"נטול גלוטן" המשיכו להישמע השנה באירוע Summer Fancy Food Show שנערך החודש בניו יורק, ביטויים כמו "תחליפי פרוטאין", ו"מזון עם CBD" היו המילים החמות בכנס השנה. מוצרים נוספים שעוררו עניין היו קפה בחליטה קרה, יוגורטים עם פרוביוטיקה ומרק עצם.

 

בדוכני התצוגה שהוקמו בכנס ניתן היה למצוא בשר נטול בשר במגוון צורות, החל מנקניקיות ועד לכדורי "בשר". דוכנים אחרים כללו מוצרים מבוססי CBD (שמופק מקנאביס), כמו למשל מיצים טבעיים, מאפים ואפילו מרציפן.

 

האגודה למזונות מיוחדים, העומדת מאחורי הכנס, אמרה כי קטגוריית המזונות המיוחדים בארצות הברית רשמה צמיחה של 10.3% בשנת 2018, לעומת צמיחה מתונה בהרבה של שוק המזון הכללי שעמדה על 3.1%.


משקאות CBD. הטרנד החם השנה
משקאות CBD. הטרנד החם השנה


מנתונים שהוצגו על ידי האגודה למזונות מיוחדים עלה, כי הסגמנט הצומח ביותר בקטגוריה הוא של תחליפי הבשר. גם סגמנט עוגות האורז רושם צמיחה יפה ומכירות נאות.

 

אחת התובנות המרכזיות שעלו מהכנס היא כי שוק המזונות המיוחדים יכול להתאים מאוד דווקא לערוצי המכירה המקוונים. דייב דונן שפרש לאחרונה מחברת הייעוץ הבינלאומית A.T. Kearney, אמר כי חנויות המזון המקוונות נכנסות לתחום המזונות המיוחדים, תוך שימוש בדאטה ולמידת מכונה. מה שיאפשר להן לתפוס נתח משמעותי בשוק.

כתבות נוספות